12 Οκτ Ο Οκτώβριος έχει χρώμα ροζ
Το 1985 η Εταιρεία Καρκίνου του Μαστού των Ηνωμένων Πολιτειών (Susan G. Komen Breast Cancer Foundation) πήρε την πρωτοβουλία να καθιερώσει τον Οκτώβριο ως Μήνας Ενημέρωσης & Ευαισθητοποίησης για τον καρκίνο του μαστού, σε μία διεθνή εκστρατεία για την αφύπνιση του γυναικείου πληθυσμού και τη συγκέντρωση πόρων για έρευνα, πρόληψη, έγκαιρη διάγνωση και θεραπεία και έκτοτε έχει υιοθετηθεί από πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο.
Το 1992 η μεγάλη κυρία της ομορφιάς Έβελυν Λώντερ συν-δημιούργησε την εμβληματική Ροζ Κορδέλα και ξεκίνησε την δική της εκστρατεία ενημέρωσης για τον καρκίνο του μαστού μέσα από την εταιρία της The Estée Lauder Companies θέτοντας ως στόχο της εκστρατείας τη διαρκή ενημέρωση του κοινού για τη σημασία της έγκαιρης διάγνωσης και πρόληψης. Σε μια εποχή που η συζήτηση για τον καρκίνο του μαστού δε γινόταν ακόμα ανοιχτά, πήρε τη δική της πρωτοβουλία να ευαισθητοποιήσει τον κόσμο και να αντιμετωπίσει το στίγμα για αυτή την ασθένεια που αφορούσε τις γυναίκες, έχοντας μια και μόνο αποστολή: Να βοηθήσει στη δημιουργία ενός κόσμου χωρίς καρκίνο του μαστού.
Ένα χρόνο μετά, το 1993, ίδρυσε το Breast Cancer Research Foundation® (BCRF). Το κορυφαίο μη κερδοσκοπικό ίδρυμα της Εκστρατείας, το οποίο εργάζεται συστηματικά για τηνανάπτυξη των πιο υποσχόμενων ερευνών στον κόσμο για την εξάλειψη του καρκίνου του μαστού. Η ίδια απεβίωσε το 2004, ωστόσο η Εκστρατεία αποτελεί κληροδότημα της προς την The Estée Lauder Companies θέτοντας την πλέον, ως την ηγέτιδα εταιρεία αναφορικά με τις δράσεις και τον αγώνα ενάντια στον καρκίνο του μαστού.
Αποτελεί μεγάλο επίτευγμα πως μέχρι σήμερα η The Estée Lauder Companies έχει συγκεντρώσει περισσότερα από 118 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως από κάθε χώρα στην οποία δραστηριοποιείται και υποστηρίζει παγκοσμίως πάνω από 60 οργανισμούς σχετικούς με τον καρκίνο συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο θετικά στη προσπάθεια που γίνεται.
Στην Ελλάδα, καθιερώθηκε το 1997. Και μαζί με την κορδέλα φοράμε και το ροζ βραχιόλι που αποτελεί σύμβολο πλέον του αγώνα κατά του καρκίνου του μαστού και της σημασίας για έγκαιρη ενημέρωση και πρόληψη. Η ιστορία του ροζ βραχιολιού ξεκινάει το 2005, όταν η Estée Lauder Hellas με κύριο στόχο την ευαισθητοποίηση του κοινού, συνεργάζεται με το γνωστό σχεδιαστή Δούκα για τη δημιουργία ενός συλλεκτικού κοσμήματος, το οποίο έχει λάβει διεθνή αναγνώριση. «Απόλυτη πηγή έμπνευσης για το ροζ βραχιόλι της Εκστρατείας, αποτελεί η εμβληματική Ροζ κορδέλα της Estée Lauder», αναφέρει ο ίδιος. «Φέτος, επέλεξα να έχει μια τρισδιάστατη κίνηση έτσι ώστε να αγκαλιάζει απαλά το χέρι δημιουργώντας ένα «διπλό» βραχιόλι – κόσμημα. Η ροζ κορδέλα σατέν φινιρίσματος, πλαισιώνεται αρμονικά σε όλο της το μήκος από το μεταλλικό σώμα του βραχιολιού. Η μια άκρη της κορδέλας καταλήγει στο χαρακτηριστικό λογότυπο του Pink Ribbon και η άλλη με μια αέρινη κίνηση, σηματοδοτώντας την αέναη συνέχιση της εκστρατείας ενημέρωσης για τον καρκίνο του μαστού». Δίπλα του η Ελένη Μενεγάκη, η Ελληνίδα Πρέσβειρα της Εκστρατείας για τον Καρκίνο του Μαστού. Με την πολύχρονη ευγενική συμμετοχή της, επικοινωνεί με ιδιαίτερη ευαισθησία τη σημαντικότητα της πρόληψης, ενισχύοντας δυναμικά το μήνυμα της καμπάνιας. «Η ομορφιά προφανώς και μας ενώνει σε αυτόν τον κοινό αγώνα με την Estee Lauder Companies κατά του καρκίνου του μαστού. Ας αποτελέσουμε όλοι μαζί και φέτος τους πρεσβευτές της Εκστρατείας, αγκαλιάζοντας, όπως το βραχιόλι, αυτή τη τόσο σημαντική πρωτοβουλία η οποία δίνει ελπίδα και σώζει ζωές».
Ο καρκίνος του μαστού είναι ο συχνότερος καρκίνος των γυναικών στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Εθνικού Ιδρύματος Νεοπλασιών (ΕΛ.Ι.Ν.), το 2022, στην Ελλάδα διαγνώστηκαν 4.500 νέες περιπτώσεις καρκίνου του μαστού και 1.600 γυναίκες έχασαν τη ζωή τους από τη νόσο. Η έγκαιρη διάγνωση του καρκίνου του μαστού είναι ζωτικής σημασίας για την αποτελεσματική θεραπεία της νόσου. Η μαστογραφία που οι γυναίκες ηλικίας 50 έως 69 ετών θα πρέπει να την κάνουν κάθε δύο χρόνια, είναι η πιο αποτελεσματική μέθοδος για την έγκαιρη διάγνωση του καρκίνου του μαστού. Αξίζει να αναφερθεί ότι από τον κινητό «ροζ» μαστογράφο της Estée Lauder Hellas, μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί περισσότερες από 5000 δωρεάν μαστογραφίες σε απομακρυσμένες πόλεις και νησιά σε όλη την Ελλάδα. Ωστόσο, εκτός από τη μαστογραφία, μπορούμε να κάνουμε αυτοελέγχους του μαστού μας κάθε μήνα που θα μας βοηθήσει να εντοπίσουμε τυχόν αλλαγές.
Το βραχιόλι είναι ήδη διαθέσιμο από τις 2 Οκτωβρίου και μέχρι εξαντλήσεως των αποθεμάτων, στη συμβολική τιμή των 15€ από όλα τα επίσημα σημεία πώλησης των προϊόντων Estée Lauder σε όλη την Ελλάδα, από το site esteelauder.gr, από το δίκτυο φαρμακείων που διαθέτουν προϊόντα Darphin και από επιλεγμένα κομμωτήρια με προϊόντα AVEDA. Τα έσοδα από την πώληση κάθε Pink Ribbon Bracelet χρηματοδοτούν τις ανθρωπιστικές δράσεις και το σπουδαίο έργο της Ελληνικής Αντικαρκινικής Εταιρείας. Μια έμπρακτη δράση εταιρικής κοινωνικής ευθύνης στον μεγάλο αυτό αγώνα κατά του καρκίνου του μαστού.
#TimeToEndBreastCancer