Αρχική / Eating Well / Με ανοιξιάτικη διάθεση

Με ανοιξιάτικη διάθεση

6a00d8341c63d853ef00e54f27ad718834-800wi

Η άνοιξη είναι συνήθως η καλύτερη εποχή για αλλαγές. Κι αυτό γιατί φέρνει μαζί της περισσότερο ήλιο, καλύτερη διάθεση αλλά και πλούσια σε θρεπτικά συστατικά φρούτα και λαχανικά. Επίσης είναι η εποχή που χρειάζεστε περισσότερα αντιοξειδωτικά και πιο ελαφριά γεύματα που θα σας βοηθήσουν να βελτιώσετε την εικόνα σας και να χάσετε τα κιλά που άφησε πίσω του ο χειμώνας. Και επειδή τα λαχανικά και τα φρούτα δεν πρέπει να λείπουν από την καθημερινή διατροφή, επιλέξαμε τα σημαντικότερα φρούτα και λαχανικά που θα σας ανανεώσουν φέτος την άνοιξη.

Φράουλες

Από τις καλύτερες πηγές αντιοξειδωτικών και βιταμίνης C. Ένα φλιτζάνι φράουλες περιέχει 90mg βιταμίνης C, ποσότητα που υπερκαλύπτει τις ανάγκες του οργανισμού σς. Εκτός από ότι ενισχύει το ανοσοποιητικό, η βιταμίνη C είναι άκρως απαραίτητη για τη σύνθεση κολλαγόνου και με αυτό τον τρόπο συμβάλλει απόλυτα στην αναζωογόνηση του δέρματος. Παράλληλα, όπως και τα υπόλοιπα φρούτα που ανήκουν στην κατηγορία των μούρων, οι φράουλες περιέχουν ελλαγικό οξύ και ανθοκυανιδίνες, ουσίες που προστατεύουν από τις ελεύθερες ρίζες που προκαλούν πρόωρη γήρανση, ενώ η πρόσληψη τους έχει συνδεθεί με τη μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρκίνου. Με λίγες θερμίδες (ένα φλιτζάνι περιέχει μόνο 49 θερμίδες) και με εξαιρετικά χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, αποτελούν εξαιρετική πηγή φυτικών ινών. Αυτό σημαίνει ότι εντάσσοντας φράουλες στα γεύματα σας σαν σνακ ή επιδόρπιο, μπορείτε να περιορίσετε την τάση για τσιμπολόγημα, να έχετε καλό αίσθημα κορεσμού και να μειώσετε το αίσθημα υπογλυκαιμίας μετά τα γεύματα.

Κεράσια

Εξαιρετικά πλούσια σε αντιοξειδωτικά, όπως η κουερσετίνη και οι ανθοκυανιδίνες, τα κεράσια προστατεύουν από το οξειδωτικό στρες και καθυστερούν τα σημάδια γήρανσης. Η κουερσετίνη ωστόσο έχει μία ακόμα πολύ χρήσιμη δράση την άνοιξη. Μπλοκάρει την έκκριση ισταμίνης, η οποία ευθύνεται για την εμφάνιση των αλλεργικών αντιδράσεων. Επίσης, πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Experimental Biology, ανέδειξε ότι η κατανάλωση χυμού κερασιού μειώνει τα επίπεδα των δεικτών φλεγμονής, κάτι που μας προφυλάσσει από την εμφάνιση απλών συμπτωμάτων όπως κόπωση αλλά και νοσημάτων όπως τα καρδιαγγειακά και ο καρκίνος. Και κάτι ακόμα. Τα κεράσια ανήκουν στα φρούτα που ενδείκνυται να καταναλώνονται το βράδυ, καθώς περιέχουν μελατονίνη, μία ορμόνη που ρυθμίζει τον ύπνο. Τα επαρκή επίπεδα μελατονίνης μπορούν να σας αποτρέψουν από αϋπνία ή ανήσυχο ύπνο.

Σπαράγγια

Ένα από τα πιο θρεπτικά λαχανικά, ιδανικό για να συνοδεύσετε τα γεύματα σας. Τα σπαράγγια είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και αποτελούν εξαιρετική πηγή της ισχυρής αντιοξειδωτικής βιταμίνης Α, η οποία είναι απαραίτητη για την καλή υγεία των ματιών, των οστών και του δέρματος. Η βιταμίνη Α ανήκει στα καροτενοειδή, που συμβάλλον τόσο στην προστασία του δέρματος από την ηλιακή ακτινοβολία, όσο και στην καθυστέρηση της εμφάνισης ρυτίδων και άλλων σημαδιών γήρανσης. Επίσης, τα καροτενοειδή έχουν προστατευτική δράση για το δέρμα και μπορούν να δράσουν σαν φυσικά αντηλιακά. Και όσο αφορά το θερμιδικό τους περιεχόμενο ένα φλιτζάνι μαγειρεμένων σπαραγγιών έχει μόλις 40 θερμίδες.

Αγκινάρες

Αποτελούν ένα από τα ελάχιστα λαχανικά που περιέχουν κυναρίνη, μία ουσία που συμβάλλει στην αποβολή τοξινών από το ήπαρ και την καλύτερη πέψη των λιπαρών. Οι αγκινάρες είναι ένα φυσικό διουρητικό, αποτελούν ένα από τα πιο πλούσια αντιοξειδωτικά λαχανικά της άνοιξης (σύμφωνα με μία μελέτη η αγκινάρα κατέχει την έβδομη θέση σε 1.000 διαφορετικά τρόφιμα) και θεωρούνται από τα σημαντικότερα λαχανικά που προστατεύουν από τον οργανισμό από την ανάπτυξη καρκίνου. Είναι επίσης πολύ καλή πηγή βιταμίνης Κ για την υγεία των οστών, ένας λόγος που προτείνονται για άτομα με αυξημένο κίνδυνο για οστεοπόρωση. Μαγειρεμένες στον ατμό, στο φούρνο ή στην κατσαρόλα, με τα φύλλα τους ή όχι, ένα φλιτζάνι αγκινάρες αποδίδει περίπου 90 θερμίδες, ενώ περιέχει 12-14 γραμμάρια φυτικές ίνες, ποσότητα που καλύπτει τις ημερήσιες ανάγκες κατά 70%.

Βερίκοκα

Και επειδή η άνοιξη μας προετοιμάζει για το καλοκαίρι, δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα βερίκοκα. Εξαιρετική πηγή βιταμίνης Α, β- καροτίνης και βιταμίνης C. Η β-καροτίνη συμβάλλει στη μεγαλύτερη έκκριση μελανίνης, η οποία εκκρίνεται φυσικά από τα κύτταρα όταν εκτίθενται στην ηλιακή ακτινοβολία, προκειμένου να προστατεύσουν την επιδερμίδα. Παράλληλα, η β-καροτίνη, η οποία αποτελεί πρόδρομη ένωση της βιταμίνης Α, έχει και αντιοξειδωτική δράση. Επίσης, τα βερίκοκα είναι αρκετά πλούσια σε φυτικές ίνες, ενώ η μικρή ποσότητα υδατανθράκων που περιέχουν τα καθιστά ιδανικά για ένα πρόγραμμα απώλεια βάρους. Ενδεικτικά, 1 φλιτζάνι φρέσκα βερίκοκα αποδίδει 74 θερμίδες.

(πηγή: wownow.gr, internet)

Δείτε επίσης

Ροδάκινα, τα γλυκά φρούτα της ηρεμίας

Ζουμερά και νόστιμα για τον ουρανίσκο μας, θρεπτικά και ωφέλημα για την υγεία μας…