Κυριακή , 22 Οκτώβριος 2017
Αρχική / Working Out Well / Τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της πρωινής άσκησης

Τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της πρωινής άσκησης

Ως πρωινός τύπος που σηκώνεται γρήγορα από το κρεβάτι και δεν χρειάζεται καφέ για να ξυπνήσει, μου είναι εύκολο να γυμνάζομαι το πρωί. Ως δασκάλα πιλάτες και γιόγκα, βλέπω ότι οι μαθητές μου που έχουν βάλει να κάνουν μάθημα το πρωί, αισθάνονται στο τέλος του μαθήματος μεγαλύτερη ευεξία και καλύτερη διάθεση να συνεχίσουν την ημέρα τους.
Είναι όμως αυτή η καλύτερη ώρα για γυμναστική;

Μαζί με το πνεύμα ξυπνάει και το σώμα, λένε. Ο κιρκάδιος ρυθμός (circadian rhythm), ένας όρος που προέρχεται από την λατινική λέξη circa, που σημαίνει «γύρω» (ή περίπου) και diem ή dies, που σημαίνει «ημέρα», είναι μια βιολογική διαδικασία του οργανισμού μας κατά τη διάρκεια μιας ημέρας, η οποία επηρεάζει τη θερμοκρασία του σώματός μας (χαμηλότερη το πρωί σε σχέση με το απόγευμα), την πίεση του αίματος (χαμηλότερη την νύχτα και αυξάνεται πριν το πρωινό ξύπνημα), τους μυς (πιο δυνατοί το απόγευμα), τα επίπεδα ορμονών, τον καρδιακό ρυθμό κ.α. και είναι στενά συνδεδεμένος με τον κύκλο μέρα-νύχτα (ή φως-σκοτάδι). Έρευνες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι που θέλουν να έχουν υψηλή αθλητική απόδοση, είναι καλύτερο να γυμνάζονται μετά τις 5 απόγευμα οπού είναι μεγαλύτερη η καρδιοαναπνευστική ικανότητα και η μυϊκή ενδυνάμωση. Από την άλλη μεριά, θεωρείται η καλύτερη ώρα αν θέλετε να αποκτήσετε την τακτική συνήθεια να γυμνάζεστε. Οι άνθρωποι που γυμνάζονται το πρωί έχουν περισσότερες πιθανότητες να μείνουν στο πρόγραμμα τους και να είναι συνεπείς.

Υπάρχουν και άλλα πλεονεκτήματα γιατί να γυμνάζεστε το πρωί.
– Αν γυμναστείτε το πρωί πριν πάρετε το πρωινό σας, καίτε έως 30% περισσότερες θερμίδες από οποιαδήποτε άλλη ώρα της ημέρα. Κατά τη διάρκεια του ύπνου, το επίπεδο του γλυκογόνου των μυών πέφτει, με αποτέλεσμα το πρωί να χρησιμοποιεί ως ενέργεια τις αποθήκες του λίπους του ως καύσιμο.
– Μία ήπια προς μέτρια αερόβια άσκηση το πρωί, πριν το πρώτο γεύμα της ημέρας έχει καλύτερα αποτελέσματα. Αυξάνει τον καρδιακό ρυθμό και το μεταβολισμό σας ο οποίος παραμένει σε υψηλά επίπεδα και όλη την υπόλοιπη μέρα.
– Η αυξημένη ροή του αίματος στον εγκέφαλο και η έκκριση των ενδορφινών από την αρχή της ημέρας, μας γεμίζει ενέργεια και βελτιώνουν την ψυχική μας διάθεση.
– Βελτιώνει την ποιότητα του ύπνου, βοηθώντας στον έλεγχο της ορμονική ισορροπίας, η οποία συμβάλλει στον έλεγχο της όρεξης, η οποία στη συνέχεια βοηθάει στην απώλεια κιλών εάν κάνετε δίαιτα.
– Αν μένετε σε πόλη και γυμνάζεστε σε εξωτερικό χώρο, η ρύποι της ατμόσφαιρας είναι χαμηλότεροι και η ποιότητα του αέρα είναι καλύτερη.

Ποια είναι τα μειονεκτήματα
– Είναι ακόμα χαμηλή η θερμοκρασία του σώματος.
– Είναι επίσης μικρότερη η ροή του αίματος στους μυς. Οι μύες στη διάρκεια της νύχτας έχουν μείνει για αρκετό χρόνο αδρανείς για αυτό και είναι πιο δύσκαμπτοι και λιγότερο ελαστικοί, απαιτώντας μεγαλύτερης διάρκειας προθέρμανσης. Ένας από τους λόγους που δεν συνιστάται η έντονη άσκηση, το πρωί.
– Αν δεν είσαστε πρωινός τύπος και δεν βρίσκετε άλλο χρόνο στη διάρκεια της ημέρας για να γυμναστείτε, ίσως να σας φανεί δύσκολο να σηκωθείτε λίγο νωρίτερα το πρωί. Όμως και αυτό αλλάζει, αν το βάλετε στο πρόγραμμα σας και γίνει συνήθεια!

Δείτε επίσης

10 καθημερινές ασκήσεις γιόγκα στο σπίτι για καλό και γερό σώμα

Όταν ο χρόνος πιέζει, υπάρχουν δέκα ασκήσεις που μπορείτε να κάνετε στο σπίτι και σας δίνουν την ενέργεια, τη δύναμη και την ευλυγισία…