Σάββατο , 21 Οκτώβριος 2017
Αρχική / Eating Well / Ροδάκινα, τα γλυκά φρούτα της ηρεμίας

Ροδάκινα, τα γλυκά φρούτα της ηρεμίας

Γνωρίζετε ότι τα ροδάκινα συχνά αναφέρονται και ως «φρούτα της ηρεμίας» επειδή πέρα των πολλών θρεπτικών συστατικών που περιέχουν (είναι πλούσια σε θρεπτικές ίνες, σε βιταμίνες Α, Β-6, C, Ε και Κ, καλή πηγή θειαμίνης, νιασίνης, φολικού οξέος και καλίου προστατεύουν από την αναιμία, βοηθούν στην καρδιαγγειακή υγεία, βοηθούν στον έλεγχο του επιπέδου χοληστερόλης, έχουν καθαρτική επίδραση στο έντερο) συμβάλλουν και στη μείωση τους άγχους; Μαλακά και ζουμερά ή πιο σκληρά αλλά συχνά πολύ πιο νόστιμα, ανάλογα με την ποικιλία της σάρκας, το ροδάκινο έφτασε στην Ελλάδα από τη γενέτειρα του την Κίνα, μέσω Περσίας. Θρεπτικό και με πολλές ωφέλιμες ιδιότητες για τον οργανισμό και την υγεία μας, έχει χνουδωτή ή λεία φλούδα και συναντάται σε διάφορα είδη ανάλογα με το σχήμα, τη γεύση και το χρώμα. Έχουμε τα λευκά, τα κίτρινα και τα πιο ρόδινα ροδάκινα, τα νεκταρίνια με τη σκληρή σάρκα, τους γιαρμάδες με τη μαλακή πολύ αρωματική σάρκα και τον πυρήνα να αφαιρείται εύκολα.

Η ροδακινιά αγαπάει τα ζεστά καλοκαίρια και τους ήπιους χειμώνες και σε ιδανικές συνθήκες ζει περίπου 30 με 35 χρόνια. Ωστόσο, τα ροδάκινα είναι αρκετά ευαίσθητα φρούτα και απαιτούν λεπτή μεταχείριση. Πρέπει να είναι αρκετά σφικτά στην αφή και να πιέζονται λίγο. Αποφεύγετε να αγοράζετε τα πρασινωπά γιατί δεν πρόκειται ποτέ να ωριμάσουν στο σπίτι. Φυλάτε τα ώριμα στο ψυγείο αλλά αυτά που είναι ακόμα σκληρά είναι καλύτερα να τα διατηρήσετε σε θερμοκρασία δωματίου.

Το μαγείρεμα των ροδάκινων.
Τα ροδάκινα περιέχουν φυσικά σάκχαρα και είναι ένα εξαιρετικό φρούτο για να αντικαταστήσετε την επεξεργασμένη ζάχαρη. Προσθέστε τα σε φρουτοσαλάτες ή σε σαλάτες, συνδυάζονται με μπαχαρικά, ταιριάζουν πολύ ωραία με χοιρομέρι και γίνονται υπέροχα γλυκίσματα, παγωτά και σερμπέτ, με πιο φημισμένο το Πες Μελμπά. Το παγωτό αυτό πρωτοφτιάχτηκε από τον Εσκοφιέ για έναν αργοπορημένο πελάτη της Μαντάμ Νέλλη Μελμπά, τραγουδίστρια της όπερας, και περιέχει ένα ώριμο φρέσκο ροδάκινο, ποσαρισμένο σε σιρόπι, με παγωτό βανίλια και φρέσκια χτυπημένη κρέμα γάλακτος και λιωμένα κόκκινα βατόμουρα για σάλτσα.

Ταρτάκια με ροδάκινο και φραμπουάζ
Προετοιμασία: 15 λεπτά
Μαγείρεμα: 8-10 λεπτά
θερμοκρασία φούρνου: 190 βαθμοί
μερίδες: 4
15 γρ. βούτυρο λιωμένο
4 φύλλα κρούστας, το καθένα σε τετράγωνα 25εκ.
125 γρ. κρέμα γάλακτος
1 κουταλιά μαλακή καστανή ζάχαρη
2 ροδάκινα ξεφλουδισμένα, χωρίς κουκούτσι, κομμένα στη μέση και σε κύβους
50 γρ. φραμπουάζ
Ζάχαρη άχνη, για πασπάλισμα

Βουτυρώνετε τέσσερις βαθιές θήκες για μάφιν με το λιωμένο βούτυρο. Κόβετε ένα φύλλο κρούστας στη μέση και κατόπιν κατά πλάτος, σε τέσσερα ισομεγέθη τετράγωνα. Στρώνετε με αυτά τα τετράγωνα κάθε θήκη μάφιν, τοποθετώντας τα στις θήκες, σε διαφορετικές γωνίες. Πιέζετε να στρωθούν καλά, χώνοντας τη ζύμη καλά στις θήκες. Επαναλαμβάνετε τη διαδικασία με την υπόλοιπη ζύμη.
Ψήνετε τα ταρτάκια σε προθερμασμένο φούρνο στους 190 βαθμούς για 8 με 10 λεπτά ή ώσπου να χρυσώσουν. Τα βγάζετε προσεκτικά από τις φόρμες και τα αφήνετε σε σχάρα να κρυώσουν.
Ρίχνετε σε μπωλ την κρέμα γάλακτος μαζί με τη ζάχαρη. Χτυπάτε ελαφρά μέχρι μόλις να κρατάει το σχήμα της. Βάζετε την κρέμα στα ταρτάκια και γαρνίρετε με τα ροδάκινα και τα φραμπουάζ. Πασπαλίζετε με ζάχαρη άχνη. Σερβίρετε αμέσως.

Σημ: Μπορείτε να ψήσετε τα ταρτάκια άδεια, αρκετές ώρες πριν, πρέπει όμως να τα γεμίσετε λίγο προτού σερβίρετε, για να μην μαλακώσει η ζύμη.

Δείτε επίσης

Αχλάδια, το καλύτερο φρούτο για να ξεκινήσετε την ημέρα σας

Πλούσια σε γεύση και σημαντικά σε διατροφικά οφέλη, τα αχλάδια είναι από τα πιο αγαπημένα φρούτα του φθινοπώρου…