Αρχική / Being Well / Πως μπορείτε να προφυλάξετε την υγεία του αναπνευστικού σας συστήματος;

Πως μπορείτε να προφυλάξετε την υγεία του αναπνευστικού σας συστήματος;

 

chem-simptomy-prostudy-otlichayutsya-ot-simptomov-orz-orvi-i-grippa

Νιώθετε τη μύτη σας να τρέχει και αρχίζετε να βήχετε. Το πιο πιθανόν είναι να έχετε κρυολογήσει. Συνήθως, αυτός ο βήχας που είναι αιφνίδιος και οξύς μπορεί να διαρκέσει από μερικές ημέρες μέχρι τρεις εβδομάδας. Αν ωστόσο κρατήσει περισσότερο και συνοδεύεται από βλεννογόνες εκκρίσεις, αισθάνεστε πόνο ή σφίξιμο στο στήθος και δυσκολία στην αναπνοή, τότε είναι πιθανόν να οφείλεται σε φλεγμονή των βρόγχων.

Η βρογχίτιδα μπορεί να πλήξει τον καθένα μας. Προκαλείται από βακτήρια ή ιούς τα οποία ερεθίζουν τον βρογχικό σωλήνα (δίοδο), προκαλώντας οίδημα των βλεννογόνων αδένων στην βρογχική δίοδο των πνευμόνων. Μπορεί να εκδηλωθεί με δύο μορφές, οξεία και χρόνια. Η οξεία βρογχίτιδα συνήθως διαρκεί για μία έως τρεις εβδομάδες. Η χρόνια βρογχίτιδα διαρκεί για τρεις μήνες έως και δύο χρόνια και συνήθως απαιτεί ειδική ιατρική θεραπεία, καθώς είναι μια σοβαρή μακροχρόνια διαταραχή. Αν και συνήθως προτιμά τους καπνιστές, οι οποίοι για κάποιο λόγο το θεωρούν φυσιολογικό λόγω του καπνίσματος, η βρογχίτιδα μπορεί να πλήξει τον καθένα μας. Άλλες αιτίες, εκτός από ένα βαρύ κρυολόγημα και το κάπνισμα, είναι οι αλλεργίες, οι λοιμώξεις, οι αλλαγές στην ατμόσφαιρα, η ρύπανση, η εισπνοή ερεθιστικών ή βλαπτικών ουσιών συνήθως σε άτομα που δουλεύουν σ’ εργοστάσια ή βιοτεχνίες.

Πως μπορείτε να την αντιμετωπίσετε

Στην περίπτωση που η βρογχίτιδα είναι οξεία, οι περισσότεροι άνθρωποι ακολουθούν την φαρμακευτική αγωγή που θα τους συστήσει ο γιατρός τους. Αν υπάρχει χρόνια, συνιστάται το εμβόλιο ενάντια στον πνευμονοκόκκο και στον ιό της γρίπης, πριν όμως προβείτε συμβουλευτείτε το γιατρό σας. Αν είσαστε καπνιστής, θα σας πρότεινα να σταματήσετε να καπνίζετε, θα παρατηρήσετε σημαντική βελτίωση στο αναπνευστικό σας σύστημα και στην αναπνοή. Αν στην εργασία σας έρχεστε σε επαφή με χημικά , βαφές, καθαριστικά κ.α. φοράτε μία μάσκα προστασίας. Αερίζετε το χώρο του σπιτιού σας και της εργασίας σας και διατηρείστε τους δροσερούς και ξηρούς.

Βιταμίνες και τροφές που βοηθούν

Δύο βιταμίνες που βοηθούν πολύ είναι η βιταμίνη C και βιταμίνη Ε. και οι δύο έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Η πρώτη, προστατεύει το βλεννογόνο των πνευμόνων και συνιστάται ιδιαίτερα σε καπνιστές, οι πιο πλούσιες τροφές που την περιέχουν είναι τα πορτοκάλια, τα μανταρίνια, τα λεμόνια, τα μούρα, τα δαμάσκηνα, το σπανάκι, το μπρόκολο, τα λαχανάκια Βρυξελλών, οι πιπεριές, τα όσπρια. Η βιταμίνη Ε βοηθάει το ανοσοποιητικό σύστημα να κρατηθεί ισχυρό ενάντια στους ιούς και τα βακτήρια, θα τη βρείτε στο ελαιόλαδο, στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και στους ξηρούς καρπούς.

Άλλες τροφές είναι το μέλι. Οι αντιβακτηριδιακές ιδιότητες του θεωρούνται πολύτιμες για τη θεραπεία της βρογχίτιδας. Ένα κουταλάκι του γλυκού μέλι στο ρόφημα σας, απαλύνει το λαιμό. Το τζίντζερ, χάρη στις ανοσολογικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες του, βοηθάει επίσης στη θεραπεία ενός κρυολογήματος, αλλά και στην επούλωση των πληγών (από τον βήχα) και τη μείωση της φλεγμονής στους βρογχικούς σωλήνες. Μπορείτε να τρίψετε λίγο και να το προσθέσετε στο τσάι ή να ετοιμάσετε ένα μείγμα από τριμμένο τζίντζερ, γαρύφαλλα, και κανέλα και να προσθέστε μισό κουταλάκι του γλυκού αυτού του μείγματος σε ένα ποτήρι ζεστό νερό. Δοκιμάστε το αιθέριο έλαιο ρίγανης. Ένα εξαιρετικό αιθέριο έλαιο, ικανό να αντιμετωπίσει ένα ευρύ φάσμα από μικρόβια, μύκητες, βακτήρια και ιούς λόγω των ισχυρών αντιοξειδωτικών και αντιμικροβιακών ιδιοτήτων του και το οποίο συστήνεται ιδιαίτερα για τις διάφορες λοιμώξεις του αναπνευστικού συστήματος. Μία σταγόνα σε λίγο νερό ή σε ένα φλιτζάνι τσάι ή χυμό ή για ακόμη πιο εύκολη λήψη σε μια κουταλιά ελαιολάδου 2-3 φορές την ημέρα. (όχι όμως αν είσαστε έγκυος)

(πηγή: περιοδικό του ομίλου «Υγεία», iatronet)

Δείτε επίσης

Αρμονία, ένα κέντρο ευεξίας στην Ύδρα για το σώμα και το πνεύμα

Για «να είμαστε καλά», στη γραφική Ύδρα υπάρχει το ιδανικό μέρος για να διατηρήσετε την ομορφιά σας και να ασκηθείτε…