Δευτέρα , 21 Αύγουστος 2017
Αρχική / Eating Well / Πείνα ή λιγούρα; Ιδού η απορία!

Πείνα ή λιγούρα; Ιδού η απορία!

Το σώμα είναι μια μεγάλη πηγή ευφυΐας .  Στέλνει αίμα παντού, δεν χάνει ούτε ένα χτύπο καρδιάς, μεταβολίζει την τροφή που του δίνετε και διατηρείτε σε ισορροπία και ομοιόσταση. Είναι δυνατόν αυτός ο πανέξυπνος βίο-υπολογιστής να κάνει λάθος με το να λιγουρεύεται σοκολάτα, παγωτό ή χάμπουργκερ; Μήπως αυτές οι λιγούρες οφείλονται σε έλλειψη θέλησης ή πειθαρχίας; Θα πρότεινα να απενοχοποιήσουμε τις λιγούρες και μην τις βλέπουμε ως λάθος ή πρόβλημα. Αντιθέτως, μπορούν να αποτελέσουν βασική πληροφορία για τις σωματικές σας ανάγκες.

Το σημαντικό είναι να κατανοήσετε γιατί λαχταράτε αυτό που λαχταράτε. Έχετε αναρωτηθεί αν η διατροφή που ακολουθείτε είναι πολύ αυστηρή ή θρεπτικά ανεπαρκής; Μήπως αισθάνεστε ότι η ζωή σας έχει χάσει το ενδιαφέρον της ή έχει γίνει πολύ αγχώδης; Η περίοδος που περνάμε είναι αβέβαιη, αρκετά δύσκολη και προκαλεί ανάμικτα συναισθήματα. Το μόνο σίγουρο είναι πως το σώμα σας προσπαθεί να ισορροπήσει τις συναισθηματικές καταστάσεις και ένας τρόπος να το κάνει είναι μέσω της τροφής. Όμως νιώθετε πείνα ή λιγούρα; Το κλειδί για να τις ελέγξετε είναι να καταλάβετε τι ακριβώς συμβαίνει στην ζωής σας και να βρείτε την πραγματική αιτία, αν είναι δηλαδή οργανική ή συναισθηματική ή και τα δύο μαζί … Για αυτό, κάντε μια παύση από την κλασική σας αντίδραση και παρατηρήστε τι ακριβώς συμβαίνει στην ζωή σας ή τι απασχολεί στο μυαλό σας τη δεδομένη χρονική στιγμή που ζητάτε απεγνωσμένα να βάλετε αυτό το «κάτι» στο στόμα σας και κατά προέκταση στο σώμα σας και είναι τόσο δύσκολο να του αντισταθείτε.

Κανένα βιβλίο ή θεωρία ή ειδικός δεν μπορεί να γνωρίζει καλύτερα το σώμα σας από εσάς και να σας υποδείξει τι να φάτε. Μέσω της σωματικής σας επίγνωσης θα μπορέσετε να βρείτε αυτό που χρειάζεστε. Οφείλετε να νιώσετε και να αφουγκραστείτε το σώμα σας και το μήνυμα που προσπαθεί να σας μεταβιβάσει μέσω της λιγούρας. Από όλες τις σχέσεις της ζωής μας , η πιο σημαντική είναι αυτή με το σώμα μας. Για να είναι όμως μία υγιή σχέση, χρειάζεται επαφή, αγάπη και χρόνο για να μάθετε να κατανοείτε και ανταποκρίνεστε στις σωματικές και διατροφικές σας ανάγκες.

Για αυτό, την επόμενη φορά που θα αισθανθείτε μια λιγούρα για κάτι δείτε το ως ένα σωματικό μήνυμα αντί ως μια αδυναμία χαρακτήρα. Φροντίστε να είσαστε παρών στο σώμα σας, όπως αυτό είναι παρόν για σας. Προτείνω να ακολουθήσετε κάποια από τις παρακάτω συμβουλές και να παρατηρήσετε τόσο τις σωματικές, όσο και τις ψυχικές σας ενδείξεις:

– πιείτε ένα ποτήρι νερό και περιμένετε 10 λεπτά

– κατανάλωστε μια πιο “light” εκδοχή από την τροφή που λαχταράς

– βαθμολογήστε την λιγούρα σας

– σκεφτείτε πως θα νιώσετε μετά, αν ενδώσετε

– αναζητήστε αν κάτι δεν πάει καλά στην ζωή σας. Μια στιγμή πριν σας γεννηθεί η ανάγκη για να φάτε κάτι , σκεφτείτε αν συνέβη κάποιο ιδιαίτερο γεγονός που σας φόρτισε συναισθηματικά.

– αποφεύγετε ν’ ακολουθείτε στερητικές και γευστικά μονότονες δίαιτες

– Μην ενοχοποιείτε τροφές ως καλές, κακές , αμαρτωλές ή απαγορευμένες.

– Αν επιλέξετε να ανταποκριθείτε σ’ αυτό που πραγματικά ζητάτε , απόλαυστε το μπουκιά , μπουκιά και βιώστε τη στιγμή. Έπειτα παρατηρήστε πώς νιώθετε. Θα σας δώσει ουσιαστική πληροφορία για το τι θα κάνετε την επόμενη φορά που το σώμα σας λαχταρήσει κάποια συγκεκριμένη τροφή

– Να τρώτε ανά 3-4 ώρες ώστε να διαχειρίζεστε καλύτερα την πείνα σας και για να μπορείτε να διαχωρίσετε αν πρόκειται για πραγματική ανάγκη

– Να φροντίζετε τον εαυτό σας

– Να γυμνάζεστε σε σταθερή βάση

Είναι πολύ σημαντικό να σέβεστε , να λατρεύετε και να φροντίζετε το σώμα σας γιατί κανείς άλλος δεν μπορεί να το κάνει για σας. Αναγνωρίζοντας πως συμπεριφερόμαστε και λειτουργούμε με το σώμα μας , μας βοηθάει να βρούμε και το πως λειτουργούμε ως άνθρωποι. Τελικά, είμαστε τα σώματα μας, αλλά τείνουμε να χάσουμε την ενότητα μας. Ανακαλύπτοντας και κερδίζοντας την ολότητα μας, σηματοδοτούμε ένα σημαντικό βήμα αλλαγής και προόδου.

Ο Κωνσταντίνος Ζερβός είναι μέλος της Ένωσης Διαιτολόγων-Διατροφολόγων Ελλάδος, της Ελληνικής Ιατρικής Εταιρίας Παχυσαρκίας και του διατροφικού κινήματος Slow Food. Είναι επίσης πιστοποιημένος δάσκαλος bodyArt

Δείτε επίσης

Ροδάκινα, τα γλυκά φρούτα της ηρεμίας

Ζουμερά και νόστιμα για τον ουρανίσκο μας, θρεπτικά και ωφέλημα για την υγεία μας…