Σάββατο , 25 Νοέμβριος 2017
Αρχική / Eating Well / Μνήμη και διατροφή

Μνήμη και διατροφή

Μήπως σας έχει τύχει να μην βρίσκετε που αφήσατε τα κλειδιά σας; Να ξεχάσετε κάποιο σημαντικό ραντεβού; Ή να πάτε στο σούπερ μάρκετ και να μη θυμηθείτε να αγοράσετε το προϊόν που ήταν πραγματικά αναγκαίο; Είναι περιστατικά που λίγο πολύ συμβαίνουν σε όλους. Και μπορεί να ξεπεράσατε την αμηχανία που νιώσατε την πρώτη φορά, όμως τώρα που ξανά έτυχε, αρχίζετε να αναρωτιέστε μήπως είναι ακόμα ένα σύμπτωμα που φέρνει ο χρόνος. Ωστόσο αρκετές έρευνες υποστηρίζουν ότι η εξασθένηση της μνήμης δεν έχει να κάνει πάντα με την ηλικία αλλά με τη διατροφή που κάνουμε, τονίζοντας για μία ακόμα φορά τη σημασία της.

Ο εγκέφαλος, ο οποίος αποτελεί τμήμα του Κεντρικού Νευρικού Συστήματος που ρυθμίζει όλες τις λειτουργίες του σώματος μας, έχει ανάγκη να λαμβάνει απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για να μπορεί να λειτουργήσει και να αποδώσει καλύτερα. Από τα πιο απαραίτητα συστατικά που έχει συνδεθεί με την ενδυνάμωση της μνήμης και την προστασία νευρολογικών διαταραχών, είναι η βιταμίνη του συμπλέγματος Β, όπως η Β1, Β3, Β6, Β12. Τη βρίσκουμε σε τροφές όπως τα ψάρια, το άπαχο κρέας, τα όσπρια, τα αυγά, τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τη σόγια, τους ξηρούς καρπούς.

Παράλληλα, έχει ανάγκες από τροφές με αντιοξειδωτικά ουσίες όπως τα φρούτα (ειδικά τα μήλα, τα μούρα, τα ξερά σύκα και βερίκοκα), το πράσινο τσάι και τα λαχανικά που θα καθυστερήσουν τη διαδικασία γήρανσης των εγκεφαλικών κυττάρων.

Μη ξεχνάτε επίσης, ακόμα και αν ακολουθείτε κάποια δίαιτα, ότι δεν πρέπει να στερείτε από τον οργανισμό σας τα σάκχαρα και τους υδατάνθρακες που περιέχουν γλυκόζη, το κύριο καύσιμο του εγκεφάλου, η οποία εφοδιάζει με την κατάλληλη ποσότητα ενέργειας για να είσαστε fit. Και ο τρόπος για να είσαστε σε καλή φόρμα είναι να γυμνάζεστε. Κάνοντας οποιοδήποτε είδος άσκησης, αυξάνετε την κυκλοφορία του αίματος που εξασφαλίζει την καλύτερη οξυγόνωση του εγκεφάλου. Τέλος, αλλά όχι τελευταίο, μην παραλείπετε το πρωινό γεύμα. Αποδεδειγμένα, ένα από τα πολλά οφέλη του είναι ότι ενισχύει τη λειτουργία της μνήμης και αυξάνει την πνευματική δραστηριότητα.

Δείτε επίσης

Μήλα, το σούπερ φρούτο του χειμώνα

Υπάρχουν πολλοί λόγοι να συμπεριλάβετε τα μήλα στη διατροφή σας. Αλλιώς πως θα έβγαινε αληθινή η γνωστή παροιμία…