Κυριακή , 22 Οκτώβριος 2017
Αρχική / Eating Well / Είναι η φρέσκια τροφή μύθος;

Είναι η φρέσκια τροφή μύθος;

157876Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι όσο πιο φρέσκια είναι μία τροφή, τόσο πιο ωφέλιμη είναι. Ωστόσο, στην πραγματικότητα είναι δύσκολο να το ελέγξουμε. Εκτός κι αν έχετε τα δικά σας ζώα και μποστάνι ή γνωρίζετε τον παραγωγό, τα μέσα και τον τρόπο που χρησιμοποιεί για την εκτροφή τους και την καλλιέργεια, οι περισσότεροι από μας τρώμε επεξεργασμένες τροφές ή τροφές που έχουν αναπτυχθεί σε φτωχό σε θρεπτικά συστατικά περιβάλλον. Αιτία είναι η εντατική καλλιέργεια και η χρήση φυτοφαρμάκων που έχουν αφαιρέσει από το χώμα τα μέταλλα του και αυτό έχει επηρεάσει την ποιότητα των τροφών που καταναλώνουμε.

Πριν από70 χρόνια, 100 γρ σπανάκι περιείχαν 158mg σίδηρο, σήμερα ο σίδηρος έχει μειωθεί στο 1mg. Ως αποτέλεσμα υπάρχει έλλειψη σε ουσιώδη μέταλλα όπως το μαγνήσιο, το χρώμιο και το βανάδιο, ένα ιχνοστοιχείο που βοηθάει στον κυτταρικό μεταβολισμό. Μελέτες υποστηρίζουν ότι η έλλειψη τους ίσως ευθύνεται για την αύξηση του διαβήτη. Το ίδιο και με το σιτάρι που η περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη φτάνει μόνο το 9% σε αντίθεση με το 90% πριν από εκατό χρόνια. Μία μελέτη σε 1995 άτομα από 18 έως 74 ετών, έδειξε ότι περισσότερο από 90% των συμμετεχόντων κατανάλωνε ανεπαρκείς ποσότητες φολικού οξέος, ενώ η λήψη βιταμίνης C και μαγνησίου ήταν ελλιπής σε περισσότερους από τους μισούς καθώς και η κατανάλωση σιδήρου και ασβεστίου που ήταν ανεπαρκής σχεδόν σε όλα τα άτομα. Μία άλλη μελέτη σε χορτοφάγους ανακάλυψε ότι η τροφή που κατανάλωναν περιείχε μόνο το 46% της ημερήσιας συνιστώμενης ποσότητας σεληνίου. Σύμφωνα με ερευνητές από το Ερευνητικό Ινστιτούτο του Παιδικού Νοσοκομείου της Καλιφόρνιας, οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν έλλειψη σεληνίου η οποία μπορεί να πυροδοτήσει μία σειρά από ασθένειες όπως ο καρκίνος, οι καρδιακές ασθένειες και η μειωμένη εγκεφαλική λειτουργία. Όμως όλες οι τροφές αρχίζουν να χάνουν τη θρεπτική τους αξία από τη στιγμή που σφάζονται, κόβονται, συλλέγονται, ψήνονται και επεξεργάζονται.

Σύμφωνα με έρευνα που έχει γίνει σε κοινά σούπερ μάρκετ, το «φρέσκο» αρνάκι Νέας Ζηλανδίας μπορεί να είναι μέχρι και δύο μηνών από τη στιγμή της σφαγής μέχρι να φτάσει στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ, ενώ και τα εγχώρια κρέατα μπορεί να πάρει και ένα μήνα μέχρι να πουληθούν. Το συσκευασμένο ψωμί σε φέτες μπορεί να είναι μέχρι και δέκα ημερών πριν πουληθεί, αλλά επίσης μπορεί να διατηρείται στα σπίτια μας πολύ περισσότερο εξαιτίας των συντηρητικών που περιέχει. Τα αβγά πωλούνται μέχρι και δέκα ημέρες μετά την παραγωγή τους. Τα ψάρια μπορούν να μείνουν στον πάγο μέχρι και δώδεκα ημέρες πριν διατεθούν. Οι «φρέσκοι» χυμοί μπορεί να είναι μέχρι και ενός έτους όταν τους αγοράζουμε και αυτό συμβαίνει γιατί περιέχουν χυμό από συμπυκνωμένο πολτό. Τα «φρέσκα» λαχανικά, ειδικά αν προέρχονται από κάποια μακρινή χώρα μπορεί να είναι μέχρι και δέκα ημερών, οι πατάτες συχνά μέχρι και έξι μηνών, το ίδιο και τα φρούτα τα οποία έχουν γυαλιστεί για να έχουν ένα υγιές και λαμπερό χρώμα και έχουν διατηρηθεί σε ψυγεία με ειδικά αέρια για να σταματήσει η διαδικασία της σήψης. Οι μπανάνες είναι περίπου δέκα ημερών πριν βγουν στην αγορά και εκείνες που είναι σε πλαστικό περιτύλιγμα μπορεί να είναι μέχρι και 25 ημερών. Το «φρέσκο» γάλα εξαιτίας της θερμιδικής διαδικασία της παστερίωσης μπορεί να διατηρηθεί παραπάνω από μία εβδομάδα, ωστόσο χάνει μεγάλο μέρος των θρεπτικών συστατικών του.

Όμως υπάρχει και ένα άλλο θέμα. Πόσοι από μας έχουμε ικανοποιητικά επίπεδα διατροφής και λαμβάνουμε την επαρκή Συνιστώμενη Ημερήσια Πρόσληψη, ώστε να καλύπτει τις ανάγκες μας; Καθένας μας είναι βιοχημικά μοναδικός. Οι διατροφικές μας ανάγκες ποικίλουν επίσης ανάλογα με την ηλικία και το φύλο μας, τα επίπεδα στρες και το γενετικό μας προφίλ. Κάποιοι έχουν κληρονομήσει υψηλότερες απαιτήσει για φολικό οξύ και βιταμίνες Β6, Β12 και Β2 για παράδειγμα και χαμηλά επίπεδα στις γυναίκες με αυτή την προδιάθεση αυξάνουν τον κίνδυνο για καρκίνο του στήθους, ενώ άτομα με μία συγκεκριμένη παραλλαγή ενζύμου χρειάζονται πολύ περισσότερη Β6 από τη συνήθη πρόσληψη με βάση τη συνιστώμενη ημερήσια δόση, η οποία δεν είναι θα είναι επαρκή όταν αρρωσταίνουμε ή υποφέρουμε από κάποιο χρόνιο πρόβλημα.

Στην ανεπαρκή διατροφή, η λήψη συμπληρωμάτων διατροφής ως τρόπος προστασίας ενάντια σε πολλά προβλήματα, είναι ένας τρόπος για να λαμβάνουμε τα συστατικά που χρειάζεται ο οργανισμός μας για να είναι υγιής, ωστόσο και εδώ χρειάζεται προσοχή στην υπερβολή. Μια εξέταση θα σας δείξει τι χρειάζεστε, να έχετε υπ’ όψιν όμως ότι η έλλειψη μιας βιταμίνης είναι πάντα ένα αίτιο, μπορεί να κρύβει και άλλους λόγους.

(του Μπράιαν Χάμπαρντ, πηγή:Holistic Life)

Δείτε επίσης

Αχλάδια, το καλύτερο φρούτο για να ξεκινήσετε την ημέρα σας

Πλούσια σε γεύση και σημαντικά σε διατροφικά οφέλη, τα αχλάδια είναι από τα πιο αγαπημένα φρούτα του φθινοπώρου…