Δευτέρα , 20 Νοέμβριος 2017
Αρχική / Working Out Well / Έχετε 12 λεπτά να ασκηθείτε;

Έχετε 12 λεπτά να ασκηθείτε;

Πόσες φορές δεν έχετε υποσχεθεί στον εαυτό σας, ότι όσο πιεσμένη μπορεί να είναι η μέρα σας, θα βρείτε τη μία ώρα να γυμναστείτε. Και θα προσπαθήσετε να το τηρήσετε τρεις φορές την εβδομάδα.  Τουλάχιστον δύο,  σίγουρα. Μόνο που στην πορεία βλέπετε ότι τελικά δεν βγαίνει. Και δεν χρειάζεται, λένε οι καινούριες έρευνες.

Σύμφωνα με μία πρόσφατη στατιστική μελέτη που έγινε από το τμήμα των αθλητικών επιστημών του πανεπιστημίου Κολούμπια στην Αμερική, 15 λεπτά την ημέρα φυσικής δραστηριότητας δίνουν ως και τρία χρόνια παράτασης και μειώνουν ως και 14% την πιθανότητα (αν υπάρχει) να πεθάνετε τα επόμενα οκτώ χρόνια.  Σε μεγαλύτερες ηλικίες, 15 λεπτά περπάτημα προστατεύουν τον οργανισμό  από διανοητικές επιδεινώσεις.  Ο λόγος είναι ότι με την άσκηση αυξάνεται η κυκλοφορία του αίματος με συνέπεια να γίνεται πιο καλή αιμάτωση του εγκέφαλου και να λειτουργεί καλύτερα  το τμήμα που έχει σχέση με τη μνήμη.

Αν αυτή η δραστηριότητα γίνει πιο έντονη και αντί να περπατάτε, τρέχετε, κάνετε ποδήλατο στατικό ή στο δρόμο ή κολυμπάτε με γρήγορο ρυθμό, 10 λεπτά αρκούν για να αλλάξει ο μεταβολισμός και να πολεμήσετε το πρόβλημα της παχυσαρκίας που αυξάνει τον κίνδυνο  καρδιοαναπνευστικών προβλημάτων και της εμφάνισης διαβήτη .  Πιο συγκεκριμένα, μέτρησαν την επίδραση που έχει σε είκοσι ένα διαφορετικούς μεταβολίτες και είδαν  από δείγματα αίματος που πήραν από 78 συμμετέχοντες, ότι η άσκηση ενεργοποιεί τους μεταβολίτες που παίζουν ρόλο στην παραγωγή ενέργειας, στην αύξηση της ινσουλίνης, στη διατήρηση της  μυϊκής μάζας, στην καταστροφή του λίπους, στη μείωση εμφάνισης κατάθλιψης  και στη μείωση του στρες.  Ειδικά στην τελευταία περίπτωση, όταν το άγχος συνδυάζεται με πεσμένη διάθεση, η γυμναστική είναι ότι καλύτερο για να σας την ανεβάσει. Κι όχι μόνο τη ψυχική, αλλά και την ερωτική επιθυμία. 20 λεπτά οποιασδήποτε έντονης δραστηριότητας αυξάνει την κυκλοφορία του αίματος κατά 50% στα γεννητικά όργανα βοηθώντας τη γυναίκα στην κολπική ξηρασία και τον άνδρα στην εκσπερμάτωση . Και αυτό συμβαίνει γιατί με την έντονη άσκηση διεγείρεται το συμπαθητικό νευρικό σύστημα το οποίο στέλνει αίμα σε όλο το σώμα και το προετοιμάζει να ανταπεξέλθει σε αυξημένες απαιτήσεις.  Το σεξ είναι μία από αυτές.

Από την άλλη μεριά αν αποφεύγετε να ασκηθείτε  επειδή υποφέρετε από πόνους όπως  χαμηλά στην πλάτη, κάτι που είναι πολύ συνηθισμένο, ήρθε η ώρα να αναθεωρήσετε. Με βάση τα αποτελέσματα μίας  μελέτης , η άσκηση θεωρείται η καλύτερη επιλογή για να καταπραΰνετε τον πόνο.  Και αυτό συμβαίνει, γιατί μέσω της άσκησης, ίσως μπλοκάρεται  η αυτή η μεταφορά πληροφοριών από το ένα νεύρο στο άλλο. Πιο συγκεκριμένα, έδειξε ότι σε μία ομάδα ανθρώπων που υπέφερε από χρόνιους πόνους που την έβαλαν να κάνει στατικό ποδήλατο για 25 λεπτά, στο τέλος του προγράμματος η ευαισθησία στο ερέθισμα του πόνου είχε πέσει κατά 28%. Το ίδιο πρέπει να σκεφτείτε αν αισθάνεστε πόνο και σφικτούς τους μυς γύρω από το λαιμό και τους ώμους, ειδικά αν η δουλειά σας απαιτεί να είσαστε πολλές ώρες καθιστή.  Κάνοντας ασκήσεις με αντιστάσεις για 2 λεπτά, πέντε φορές την εβδομάδα για δέκα εβδομάδες, παρατήρησαν ότι ο πόνος μειώθηκε κατά 37% και ο πονοκέφαλος που μπορεί να προκληθεί λόγω αυτού του πόνου, κατά 43%.

Μήπως  τελικά  με τόσα οφέλη, δεν είναι τόσο δύσκολο να βρεθούν  λίγα λεπτά;

Δείτε επίσης

Είναι η γιόγκα είδος γυμναστικής;

Πιο πέρα από τις εντυπωσιακές πόζες, η γιόγκα είναι ένα εσωτερικό ταξίδι γνώσης…