Δευτέρα , 23 Οκτώβριος 2017
Αρχική / Working Out Well / BodyArt, η πιο ενεργειακή προπόνηση για σωματική συνειδητότητα

BodyArt, η πιο ενεργειακή προπόνηση για σωματική συνειδητότητα

Class-squat

Συχνά με ρωτούν τι άσκηση είναι το bodyART. Ελάτε να κάνουμε ένα μάθημα μαζί, τους προτείνω και στο τέλος θα έχετε βρει την απάντηση.

Το bodyART είναι μία σύγχρονη μέθοδος εξάσκησης που ανήκει στην κατηγορία των mind-body προγραμμάτων. Εμπνευστής και δημιουργός της είναι ο Ρόμπερτ Στάινμπαχερ, ένας από τους πιο γνωστούς δασκάλους στο χώρο του φίτνες, ο οποίος ξεκίνησε την καριέρα του ως χορευτής και χορογράφος. Σε μία περίοδο της ζωής του που δούλευε με ανθρώπους με κινητικά προβλήματα είχε παρατηρήσει ότι ακόμα και απλές κινήσεις απαιτούσαν μεγάλη προσπάθεια και συνειδητότητα για να εκτελεστούν. Αυτή ήταν η αφορμή για να δημιουργήσει αυτή τη μέθοδο στην οποία προτεραιότητα έχει ο ανθρώπινος οργανισμός ως λειτουργική μονάδα, αποσκοπώντας στην απόκτηση σωματικής συνειδητότητας. Άλλωστε, η όλη εικόνα του σώματος είναι η καινούρια αρχή όλων των συστημάτων. Βραβευμένο ως το πρόγραμμα με την καλύτερη προπονητική σύλληψη, αποτελεί μία πολύπλευρη μορφή ψυχοσωματικής άσκησης. Βασίζεται στη φιλοσοφία του Γινγκ-Γιανγκ (Ying-Yang), στις δυνάμεις της αλλαγής και των αντιθέσεων και της αλληλοσυμπλήρωσης. Μέσα στο μάθημα αυτό σημαίνει , εισπνοή-εκπνοή, δύναμη – ηρεμία, ένταση-χαλάρωση, παρατήρηση-άφεση, κάμψη-έκταση, σταθεροποίηση-κινητοποίηση. Αρκετές στάσεις μπορεί να θυμίζουν γιόγκα, αλλά δεν είναι. Άλλες παραπαίουν σε κλασική προπόνησης δύναμης, σε αντίθεση όμως εδώ, η προσοχή δεν επικεντρώνεται σε μεμονωμένες μυϊκές ομάδες, αλλά στο ανθρώπινο σώμα ως σύνολο. Το BodyArt είναι μία πλατφόρμα που έχει δεχτεί επιδράσεις από πολλά είδη ασκήσεων, όπως πιλάτες, τάι-τσι, στρέτσινγκ οπού όλες συνδυάζονται μ’ ένα τρόπος να εισάγουν την κίνηση μέσα στην άσκηση. Σκοπός είναι να εξασφαλίσει τη λειτουργία ολόκληρου του σώματος, μέσα από προπονητικές θέσεις και αναπνευστικές τεχνικές σε μία συνεργία φυσικής εξάσκησης και πνευματικής χαλάρωσης.

Αντίθετα με τα άλλα προγράμματα εκγύμνασης, η κάθε θέση, στάση και άσκηση που έχει το μάθημα αλληλοσχετίζονται και συνυπάρχουν κατά την προοδευτική μετάβαση από τη μία στην άλλη, που σημαίνει ότι υπάρχει μία κυκλική κίνηση. Αποτελούν όμως και ολοκληρωμένες ασκήσεις χωρίς αρχή και τέλος που δουλεύουν ποικίλες μυϊκές ομάδες ταυτοχρόνως. Ένα καθοριστικό στοιχείο, που ορίζει μία από τις προπονητικές αρχές της μεθόδου. Ανάλογα με το επίπεδο των ασκουμένων και τη δυναμική του μαθήματος, η ροή των ασκήσεων μπορεί να επαναληφθεί ή να αλλαχτεί σε μία νέα .

Έχοντας στρώσει τα λεπτά στρώματα μας στο πάτωμα, παίρνουμε τη θέση «παιδί», οπού αφήνουμε να καθίσει η λεκάνη επάνω στις φτέρνες και τον κορμό να διπλώσει μπροστά. Τα χέρια μας είναι τεντωμένα μπροστά με τα δάχτυλα απλωμένα. Εστιαζόμαστε στην αναπνοή μας και αρχίζουμε να επικεντρωνόμαστε στο τώρα. Ένα ωραίο, απαλό μουσικό κομμάτι παίζει. Σιγά-σιγά, με τις καθοδηγήσεις του instructor κάνουμε τις πρώτες κινήσεις για να ενεργοποιήσουμε το σώμα μας. Σταδιακά η ένταση αυξάνεται. Η μια άσκηση διαδέχεται την άλλη, και αφήνουμε το σώμα μας να ακολουθήσει τη ροή.

Δείτε επίσης

10 καθημερινές ασκήσεις γιόγκα στο σπίτι για καλό και γερό σώμα

Όταν ο χρόνος πιέζει, υπάρχουν δέκα ασκήσεις που μπορείτε να κάνετε στο σπίτι και σας δίνουν την ενέργεια, τη δύναμη και την ευλυγισία…