Αρχική / Being Well / 6 εύκολοι και αποτελεσματικοί τρόποι για να λάμψετε από υγεία

6 εύκολοι και αποτελεσματικοί τρόποι για να λάμψετε από υγεία

κυκλοφορικό σύστημαΜπορεί  ο καιρός να μην έχει ζεστάνει ακόμα, αλλά η άνοιξη μπήκε και οι καινούριες συλλογές ρούχων ήδη εμφανίζονται στις βιτρίνες των καταστημάτων. Από δω και πέρα, είναι η περίοδος που η φροντίδα του  σώματος  έρχεται σε πρώτο πλάνο. Δίαιτα, χαλάρωση, κυτταρίτιδα, σύσφιξη, είναι λέξεις που θα ακούγονται όλο και πιο συχνά και θέματα όπως η απώλεια κιλών και η εμφάνιση του σώματος σας, θα σας απασχολούν περισσότερο. Μήπως δίνεται όμως περισσότερη βαρύτητα να φτιάξετε την εξωτερική εικόνα από ότι να βελτιώσετε πρώτα την εσωτερική; Αν σας ενδιαφέρει η πρόληψη ασθενειών και να καθαρίσει το σώμα σας από τις τοξίνες και άλλες ουσίες που αποθηκεύονται σαν απορρίμματα στον οργανισμό σε διάφορα όργανα και επηρεάζουν την κατάσταση του δέρματος, τον έλεγχο τους βάρος, τις αρθρώσεις, τη φυσική αντοχή, την ενέργεια και τη ψυχική διάθεση, τότε πρέπει να δώσετε σημασία στην ομαλή  λειτουργία του κυκλοφορικού συστήματος σας ώστε να είναι σε καλή κατάσταση για τη διατήρηση της υγείας. Διότι μέσω του κυκλοφορικού συστήματος τα κύτταρα του οργανισμού τροφοδοτούνται με θρεπτικές ουσίες  και απομακρύνονται οι άχρηστες και τα κατάλοιπα.

Το κυκλοφορικό σύστημα αποτελείται από ένα δίκτυο αγγείων που διακλαδίζεται. Πιο απλά, φανταστείτε το  ως ένα δίκτυο σωληνωτών αυτοκινητοδρόμων που  φθάνει σε κάθε μέρος του σώματός σας και υπάρχει μία σταθερή και συνεχής  κυκλοφορία. Τώρα φανταστείτε ένα μποτιλιάρισμα σε έναν από αυτούς τους αυτοκινητοδρόμους, που προκαλεί με τεράστιες καθυστερήσεις  και κίνδυνο ατυχημάτων.

Το κυκλοφορικό σύστημα αποτελείται από δύο δίκτυα, το φλεβικό που μεταφέρει το αίμα προς στην καρδιά και το λεμφικό που μέσω των λεμφικών αγγείων μεταφέρει τη λέμφο (το μεσοκυττάριο υγρό) βοηθώντας στην αποβολή των άχρηστων ουσιών. Αυτά τα δύο δίκτυα λειτουργούν σε συνδυασμό.

1 . Η καρδιαγγειακή κυκλοφορία

Η καρδιά σας είναι η δύναμη πίσω από καρδιαγγειακό κυκλοφορικό σύστημα. Μέσω της πνευμονικής αρτηρίας πηγαίνει στους πνεύμονες για να πάρει οξυγόνο και οξυγονωμένο μέσα από ένα δίκτυο καναλιών διακλαδίζεται και εισέρχεται σε κάθε μέρος του σώματός σας ώστε να το  προμηθεύσει με οξυγόνο και θρεπτικά συστατικά. Εκτός όμως από αυτή τη λειτουργία, το αίμα απομακρύνει και τις άχρηστες ουσίες. Όταν η κυκλοφορία δεν είναι καλή μπορεί να δημιουργηθούν πολλά και σοβαρά προβλήματα υγείας.

2 . Η λεμφική ροή

Λεμφικό κυκλοφορικό σύστημα λειτουργεί άμεσα με το καρδιαγγειακό κυκλοφορικό σύστημα για να κρατήσει το αίμα και τα επίπεδα του λεμφικού υγρού σε ισορροπία, να βοηθήσει ενάντια στις μολύνσεις και να καθαρίσει από τις τοξίνες. Σε όλο το μήκος του βρίσκονται σε συγκεκριμένα σημεία, τα λεμφογάγγλια που δρουν σαν σταθμοί φιλτραρίσματος και διεγείρονται με ελαφριά πίεση. Αν λεμφική κυκλοφορία δεν είναι καλή, οι τοξίνες συσσωρεύονται στα κύτταρα και μειώνεται η άμυνα του οργανισμού ενάντια σε παθογόνους παράγοντες, προκαλώντας προβλήματα υγείας όπως πόνους στις αρθρώσεις, πρησμένα πόδια, κυτταρίτιδα, κράμπες, αρθρίτιδα, συχνά κρυολογήματα κ.α.

Τι μπορείτε να κάνετε για να βελτιώσετε το κυκλοφορικό σύστημα:

1 . Να πίνετε αρκετό νερό

Το νερό είναι ζωτικής σημασίας για όλες τις λειτουργίες του σώματος. Μεταφέρει το οξυγόνο και όλα τα θρεπτικά συστατικά στο αίμα, ενυδατώνει τους ιστούς και απομακρύνει τις τοξίνες. Όταν υπάρχει επαρκής ενυδάτωση γίνεται καλύτερη αιμάτωση , η οποία με τη σειρά της προάγει την καλή λειτουργία του οργανισμού.

2 . Να ασκείστε τακτικά

Κάθε δραστηριότητα που συμβάλλει στη βελτίωση της  φυσικής κατάστασης, συμβάλει επίσης σε ένα ισχυρό κυκλοφορικό σύστημα. Η αερόβια άσκηση ενεργοποιεί το καρδιαγγειακό σύστημα αυξάνοντας την πρόσληψη οξυγόνου και τους χτύπους της καρδιάς. Η άσκηση με αντιστάσεις είναι επίσης σημαντική καθώς δυναμώνει τους μυς και το καρδιαγγειακό σύστημα, μειώνοντας  τις πιθανότητες εκδήλωσης καρδιακής προσβολής.

3 . Να τρώτε υγιεινά

Η διατροφή έχει πολύ μεγάλο ρόλο στις παθήσεις του κυκλοφορικού συστήματος. Η κατανάλωση λιπαρών τροφών σε κορεσμένα λίπη και σε αλάτι, αυξάνει τη χοληστερόλη η οποία μέσω του αίματος μεταφέρεται στους ιστούς.  Μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή  θα βοηθήσει  στην καλύτερη λειτουργία του οργανισμού  και στον καλύτερο  έλεγχο του βάρους σας.

4 . Ενδώστε σε μία θεραπεία μασάζ

Αν και πολλοί το θεωρούν πολυτέλεια, το μασάζ έχει εξαιρετικά οφέλη για την υγεία. Δεν χαλαρώνει μόνο τους μυς και απομακρύνει τις εντάσεις, αλλά με την εφαρμογή πιέσεων στο σώμα, διεγείρονται τα αιμοφόρα και λεμφικά αγγεία αυξάνοντας την κυκλοφορία του αίματος και  βοηθώντας  την κίνηση της λέμφου.

5 . Δοκιμάστε τη τεχνική λεμφικής αποστράγγισης

Πιο εξειδικευμένη τεχνική που στοχεύει στους λεμφαδένες, το μασάζ γίνεται με κυκλικές κινήσεις ήπιας έντασης με συγκεκριμένη κατεύθυνση που ακολουθεί το λεμφικό δίκτυο, με στόχο την υποκίνηση των λεμφαδένων και την αποστράγγιση των λεμφαγγείων. Βοηθάει στη μείωση των φλεγμονωδών αποκρίσεων, στην αποτοξίνωση, στην αναγέννηση των ιστών κ.α.

6 . (Ξανά)θυμηθείτε το τραμπολίνο

Ένα από τα παιδικά, αγαπημένα μας παιχνίδια επανέρχεται στο προσκήνιο μπαίνοντας αυτή τη φορά στις αίθουσες των γυμναστηρίων, για να τονώσει και να γυμνάσει το σώμα. Πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Science Monitor, το τραμπολίνο είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό στη βελτίωση της κυκλοφορίας του λεμφικού συστήματος αυξάνοντας τη ροή του αίματος και αποβάλλοντας τις τοξίνες, κάθε φορά που πηδάμε. Επίσης συμβάλλει στην ανάπτυξη της καρδιοαγγειακής αντοχής παρέχοντας  μακροπρόθεσμα οφέλη όχι μόνο στη σωματική υγεία αλλά και στη ψυχική.

Δείτε επίσης

Αρμονία, ένα κέντρο ευεξίας στην Ύδρα για το σώμα και το πνεύμα

Για «να είμαστε καλά», στη γραφική Ύδρα υπάρχει το ιδανικό μέρος για να διατηρήσετε την ομορφιά σας και να ασκηθείτε…