Δευτέρα , 20 Νοέμβριος 2017
Αρχική / Eating Well / 10 λόγοι για τους οποίους δεν χάνεται βάρος

10 λόγοι για τους οποίους δεν χάνεται βάρος

Είναι εδώ και καιρό που έχετε πάρει την απόφαση να μπείτε σ’ ένα πρόγραμμα άσκησης και διατροφής. Προσέχετε τα γεύματα σας, τρώτε υγιεινά, πηγαίνετε στο γυμναστήριο, αθλείστε, παρ’ όλα αυτά ο δείκτης της ζυγαριάς μοιάζει σαν να έχει κολλήσει σ’ έναν αριθμό. Από μικρά λάθη στη δίαιτα μέχρι μερικούς φυσικούς παράγοντες που μπορεί να μη δίνετε σημασία, δείτε τους λόγους για τους οποίους δεν χάνεται βάρος.

1. Αποζημιώνετε τον εαυτό σας μετά από μία έντονη άσκηση

Πόσες φορές δεν έχετε ενδώσει στον πειρασμό να ανταμείψετε τον εαυτό σας μετά από μία έντονη γυμναστική; Έτσι κι αλλιώς τις κάψατε τις θερμίδες! Στην πραγματικότητα όμως, συχνά υπερεκτιμούμε τις θερμίδες που καίγονται μέσω της άσκησης και μπορεί με αυτή την ανταμοιβή να πάρετε περισσότερες από ότι πραγματικά χάσατε, που οδηγεί στην αύξηση του σωματικού βάρους και όχι στην απώλεια.

2. Δεν κοιμάστε αρκετά

Ξέρετε ότι η άσκηση κάνει καλό στην υγεία και στη φυσική σας κατάσταση και για αυτό θυσιάζετε μερικές ώρες ύπνου προκειμένου να βρείτε το χρόνο. Ωστόσο, αυτή η περικοπή μπορεί να ελαχιστοποιήσει τα οφέλη της άσκησης. Η στέρηση ύπνου δεν επηρεάζει μόνο την αθλητική απόδοση αλλά επιβραδύνει και το μεταβολισμό αυξάνοντας την όρεξη. Επιπλέον, αυξάνει και τα επίπεδα του στρες τα οποία μπορεί να συμβάλλουν στην αύξηση του βάρους.

3. Παραβλέπετε αυτά που πίνετε

Προσέχετε τι τρώτε, διαλέγετε τρόφιμα με λίγα λιπαρά, αποφεύγετε να τσιμπολογάτε, μετράτε τις θερμίδες που έχετε στο πιάτο σας, αλλά μήπως ξεχνάτε να μετρήσετε αυτές που πίνετε; Εκτός από το αλκοόλ που είναι ο κύριος ένοχος, κρυμμένες θερμίδες βρίσκονται στα αναψυκτικά, σε πολλά ζεστά ροφήματα, στους χυμούς φρούτων ή στα smoothies.

4. Τρώτε μεγάλες μερίδες

Με τη δικαιολογία ότι τα γεύματα που κάνετε είναι χαμηλών λιπαρών και λίγων θερμίδων, μήπως γεμίζετε περισσότερο το πιάτο σας; Δεν πρέπει να ξεχνάτε ότι ακόμα και αν ακολουθείτε ένα υγιεινό πρόγραμμα διατροφής, η κατανάλωση του φαγητού να γίνεται με μέτρο γιατί αλλιώς θα καταλήξετε να τρώτε περισσότερο.

5. Τρώτε πολύ λίγο

Όσο παράδοξο κι να ακούγεται, το ίδιο συμβαίνει αν παρακάμπτετε γεύματα. Το σώμα σας, εκ φυσικού, ξέρει πολύ καλά πώς να προστατεύεται. Έτσι, όταν δεν του δίνετε επαρκή ποσότητα τροφής, μπαίνει αυτόματα σε κατάσταση πείνας επιβραδύνοντας τον μεταβολισμό και ωθώντας τον οργανισμό να συσσωρεύσει λίπος. Αποτέλεσμα έχει να χάνετε πιο δύσκολα κιλά.

6. Δεν είσαστε συνεπής

Ωστόσο, το χειρότερο που μπορείτε να κάνετε στον μεταβολισμό σας είναι τη μία στιγμή να ακολουθείτε μια αυστηρή δίαιτα και την άλλη να αφήνετε τον εαυτό σας να τρώει όσο και ότι θέλει. Αυτή η εναλλαγή ανάμεσα στα δύο άκρα καθίσταται ολέθρια, προκαλώντας το σώμα να αποθηκεύσει περισσότερο λίπος.

7. Ακολουθείτε για πολύ καιρό το ίδιο πρόγραμμα γυμναστικής

Για να πάρετε τα μέγιστα αποτελέσματα από ένα πρόγραμμα γυμναστικής, πρέπει να μην ακολουθείτε πάνω από τρεις μήνες το ίδιο πρόγραμμα, αλλά οι ασκήσεις να ποικίλλουν και να αλλάζουν σε χρόνο, ένταση και ταχύτητα. Με αυτό τον τρόπο δεν θα αφήσετε το σώμα σας να «αναπαυθεί» αφού θα εξακολουθεί να εργάζεται για να μάθει τα καινούρια κι εσείς δεν θα βαρεθείτε.

8. Μήπως δεν χρειάζεται να χάσετε βάρος

Σίγουρα υπάρχει το πρόβλημα της παχυσαρκίας και ζώντας σε μία κοινωνία που η εικόνα μετράει ώστε οι περισσότεροι άνθρωποι να θέλουν να χάσουν βάρος, έχετε αναρωτηθεί ότι μπορεί να μην είσαστε ένας από αυτούς; Θυμηθείτε ότι όσο πιο αδύνατες είσαστε, τόσο πιο δύσκολα χάνετε κιλά κι αν δεν υπάρχει κάποιος ιατρικός λόγος, αφήστε στην άκρη τη δίαιτα και μάθετε να αγαπάτε το σώμα σας με τις ατέλειες του.

9. Το σωματικό βάρος σας δεν είναι η αληθινή αντανάκλαση του σωματικού λίπους

Τι σημαίνει αυτό; Ότι το νούμερο που θα δείξει η ζυγαριά δεν αντιστοιχεί στο σωματικό λίπος που έχετε χάσει ή πάρει και δεν δείχνει αν είναι από τους μύες, τα οστά, το δέρμα, τα διάφορα όργανα στου σώματος κα. Η επίτευξη του ιδανικού βάρους διαφέρει από τη σύσταση του σώματος, επομένως θα πρέπει να αναζητήσετε ποιο είναι το ιδανικό βάρος και ποια είναι τα βέλτιστα επίπεδα σωματικού λίπους για σας και να γνωρίζετε ότι η απώλεια βάρους δεν είναι από τα ζωτικά όργανα του οργανισμού.

10. Υπάρχει κάποιο ιατρικό θέμα

Πολλές ιατρικές καταστάσεις όπως το σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών, τα προβλήματα του θυρεοειδούς και ορμονικές ανισορροπίες που έρχονται με την προ- και εμμηνοπαυσιακή περίοδο, μπορεί να σας αναγκάσουν να πάρετε βάρος και να καταστήσουν δύσκολο να χάστε τα περιττά κιλά. Το ίδιο δύσκολο στην απώλεια κιλών είναι κρυφές τροφικές αλλεργίες ή δυσανεξίες, ακόμα και οι παρενέργειες στη λήψη ορισμένων φαρμάκων. Για αυτό, πριν ακολουθήσετε κάποια δίαιτα είναι καλό να συμβουλευτείτε πρώτα το γιατρό σας.

Δείτε επίσης

Μήλα, το σούπερ φρούτο του χειμώνα

Υπάρχουν πολλοί λόγοι να συμπεριλάβετε τα μήλα στη διατροφή σας. Αλλιώς πως θα έβγαινε αληθινή η γνωστή παροιμία…