Κυριακή , 22 Οκτώβριος 2017
Αρχική / Working Out Well / Σηκώνετε βάρη;

Σηκώνετε βάρη;


Κάνετε πιλάτες ή και γιόγκα, τρέχετε και κολυμπάτε για ένα όμορφο και γερό σώμα, ασκήσεις με βαράκια όμως κάνετε για να έχετε και γερά κόκαλα;

Ένας απο τους μεγαλύτερος μύθους που πολλές γυναίκες πιστεύουν, είναι οτι η άσκηση με βάρη «φουσκώνει» τους μυς και προσθέτει όγκο και επομένως δεν είναι για αυτές. Ένα από τα πράγματα που πρέπει να θυμόμαστε, εμείς οι γυναίκες, είναι ότι τα επίπεδα των ανδρογονών ορμονών, δηλαδή της τεστοστερόνης, είναι  ελαττωμένα σε σχέση με τους άνδρες. Για να «φουσκώσουν» οι μυς και να αποκτήσουμε όγκο, πρέπει να κάνουμε ειδική προπόνηση με μεγάλες εντάσεις όπως μίας αθλήτριας και να ακολουθούμε συγκεκριμένη διατροφή με περισσότερες πρωτεΐνες για να έχουμε  τα ανάλογα αποτελέσματα. Ίσα-ίσα, αποκτώντας ένα πιο γραμμωμένο σώμα μπορείτε να δείτε ότι μικραίνεται σε νούμερο.

Ωστόσο, είναι αλήθεια ότι η άσκηση με βάρη πρέπει να εντάσσεται στο πρόγραμμα γυμναστικής όταν αρχίζουμε να διανύουμε την τέταρτη δεκαετία της ζωής μας, για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της οστεοπόρωσης, καθώς και για την αύξηση του βασικού μεταβολισμού (που όσο μεγαλώνουμε μειώνεται, και γι’ αυτό παρατηρείται αύξηση των κιλών). Σύμφωνα με μελέτες σε έγκυρα ιατρικά περιοδικά, οι ασκήσεις με βάρη συμβάλλουν να έχουμε ένα γερό και υγιές σώμα. Πιο συγκεκριμένα:
– Σας βοηθάνε να χάσετε λίπος
Αν είσαστε από τις γυναίκες που έχουν προβλήματα τοπικού πάχους, οι ασκήσεις με βάρη συγκριτικά με τις ασκήσεις κάρδιο, θεωρούνται ιδανικές. Ο λόγος είναι με τα βάρη αυξάνετε η μυϊκή μάζα η οποία αυξάνει τον μεταβολισμό που σημαίνει και καύση περισσότερων θερμίδων. καθορίζει τις θερμίδες που καίτε.
– Αυξάνεται η μυϊκή σας δύναμη
Όταν αισθάνεστε δυνατοί έχετε και μεγαλύτερη αντοχή. Όχι μόνο στη γυμναστική και στα διάφορα αθλήματα αλλά και στις καθημερινές σας οικιακές εργασίες. Και ειδικά αν έχετε μωρά ή μικρά παιδιά που τα σηκώνετε!
– Δυναμώνουν τα οστά και αυξάνουν την οστική πυκνότητα
Από τα πιο σημαντικά οφέλη για την αντιμετώπιση της οστεοπενίας, που συνιστάται μετά από κάποια ηλικία και ιδιαίτερα μετά την εμμηνόπαυση.
– Προστατεύουν τις αρθρώσεις και μειώνουν τους χρόνιους πόνους (όπως της αρθρίτιδας)και τους κινδύνους τραυματισμών
Κάνοντας ασκήσεις με βάρη δυναμώνετε τον συνδετικό ιστό και τους μύες που είναι γύρω από τις αρθρώσεις και τις στηρίζουν, συμβάλλοντας στην ευλυγισία και στην ευκαμψία. Πολλά προγράμματα φυσικοθεραπείας ενσωματώνουν ασκήσεις ενδυνάμωσης με βάρη για την αποκατάσταση πολλών τραυματισμών.
– Βελτιώνεται η ισορροπία, η σταθερότητα και η στάση του σώματος
Όταν μειώνεται η  μυϊκή μάζα συχνά οδηγεί σε αύξηση βάρους και απώλεια ισορροπίας.
– Κάνουν καλό στην καρδιά
Εκτός από τις ασκήσεις cardio που βοηθούν στην καλή υγεία της καρδιάς  είναι και τα βάρη. Μια μέτρια σε ένταση άσκηση με βάρη μπορεί να μειώσει έως και 20% την αρτηριακή πίεση στην πάροδο του χρόνου.
– Αισθάνεστε καλύτερα με τον εαυτό σας.
Σύμφωνα με  μελέτες, τόσο οι άνδρες όσο και οι γυναίκες αισθάνονται καλύτερα για τον εαυτό τους όταν σηκώνουν βάρη επειδή βελτιώνεται η εικόνα τους. Αποκτούν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στον εαυτό τους και αυτοπεποίθηση που τους βοηθάει να αντιμετωπίσουν το άγχος και τα συμπτώματα κατάθλιψης.
– Η ζωή σας γίνεται καλύτερη
Για σκεφτείτε το λίγο πως όλες οι παραπάνω μικρές βελτιώσεις έχουν μεγάλο αντίκτυπο σε πολλούς τομείς της ζωής σας!

 (πηγή: verywell, vita περιοδικό, ιντερνετ)

Δείτε επίσης

10 καθημερινές ασκήσεις γιόγκα στο σπίτι για καλό και γερό σώμα

Όταν ο χρόνος πιέζει, υπάρχουν δέκα ασκήσεις που μπορείτε να κάνετε στο σπίτι και σας δίνουν την ενέργεια, τη δύναμη και την ευλυγισία…