Αρχική / Working Out Well / Πιλάτες ή Γιόγκα;

Πιλάτες ή Γιόγκα;

me pilates 4                                                                 Teaser ή Navasana;

Τώρα που τελειώνω την εκπαίδευση γιόγκα ΤΤ 200hr της Yoga Αlliance, πολλοί φίλοι και μαθητές μου με ρωτούν πιο προτιμώ από τα δύο ή αν θα συνεχίσω να διδάσκω πιλάτες, γνωρίζοντας την αγάπη που έχω για αυτή τη μέθοδο. «Μα φυσικά!» τους απαντάω. «Θα διδάσκω και τα δύο και όχι μόνο»! Αν με το πιλάτες άρχισα να ασχολούμαι πριν από δεκαέξι χρόνια, η γιόγκα άργησε να μπει στη ζωή μου. Πιστεύω ότι κάθε πράγμα έρχεται στη ζωή μας, όταν είναι η κατάλληλη ώρα. Για μένα, ήταν να πάω λίγο πιο πέρα στην εξερεύνηση του νου και του σώματος. Άρχισε να γίνεται με το NLP, συνεχίζει με τη γιόγκα. Και στα δύο, δουλεύεις πιο βαθιά, ανακαλύπτοντας τι υπάρχει εκεί πέρα και που μπορείς να φτάσεις όταν φύγεις από το comfort zone που έχεις δημιουργήσει.
Και το πιλάτες και η γιόγκα ανήκουν σε αυτά που αποκαλούνται εναλλακτικές μεθόδους. Δεν ξέρω πως κατατάχτηκαν σε αυτή την κατηγορία, ίσως επειδή ξεφεύγουν από το πιο παραδοσιακό τρόπο εκγύμνασης “no pain, no gain”. Το πιλάτες, που δεν βασίζεται στην απομόνωση των μυών ή στους επιφανειακούς μυς, εισάγει τον δεσμό μυαλού και σώματος, ώστε το σώμα μέσα από τις ασκήσεις να γίνει δυνατό, ευλύγιστο και πιο λειτουργικό. Η γιόγκα, σε αυτό στο σημείο, πάει ένα ακόμα βήμα πιο πέρα και εισάγει την έννοια της ψυχής και του πνεύματος, ώστε να χαρίσει όχι μόνο την αίσθηση ευεξίας αλλά και της πληρότητας και της εσωτερικής ηρεμίας.
Αντίθετα με τη γιόγκα που η προέλευση της χάνεται στα βάθη των αιώνων, το πιλάτες είναι αρκετά πιο σύγχρονο. Η γιόγκα μέσα στην πρακτική της βάζει το διαλογισμό. Στόχος του Τζόζεφ Πιλάτες ήταν να δημιουργήσει ένα σύστημα που έβλεπε το σώμα ως σύνολο και μέσα από τον έλεγχο θα ενδυνάμωνε, θα βελτίωνε τη στάση και την ευθυγράμμιση του σώματος, ώστε να αποφεύγονται οι τραυματισμοί και οι πόνοι. Για αυτό και πολλές ασκήσεις έχουν αποθεραπευτική προσέγγιση.
Η γιόγκα έγινε δημοφιλής ως σύστημα εναλλακτικής ιατρικής και φυσικής άσκησης στον δυτικό κόσμο, το πιλάτες έγινε ευρύτερα γνωστό μέσω του χορού. Η μεγάλη χορεύτρια Μάρθα Γκράχαμ ήταν από τους πιο φανατικούς οπαδούς του και χάρη σε αυτήν, ο Τζόζεφ Πιλάτες έμαθε και εισήγαγε κινήσεις από το μπαλέτο.
Το πιλάτες εστιάζεται στην ενδυνάμωση, στην τόνωση και στην επιμήκυνση του σώματος. Οι περισσότερες ασκήσεις χτίζονται σε επίπεδα και στη συνέχεια αυξάνεται το δυναμικό, εκτελούνται μέσα στο εύρος κίνησης ενώ αποφεύγονται οι υπερεκτάσεις και οι στηρίξεις. Αντίθετα, στη γιόγκα η πρακτική εστιάζεται περισσότερο στο μυαλό και πως αισθανόμαστε. Δοκιμάζουμε τα όρια του σώματος, γίνονται υπερεκτάσεις, στηρίξεις, ανεστραμμένες στάσεις και πιο ακροβατικές ασκήσεις. Και τα δύο έχουν ροή. Ωστόσο, ένα μάθημα πιλάτες, συνήθως γίνεται σε πιο αργό ρυθμό, έχει έλεγχο και πειθαρχία και αρκετές ασκήσεις είναι επαναλαμβανόμενες. Σε μερικούς δεν αρέσει αυτό που προτιμούν κάτι πιο έντονο. Αν και το ρεπερτόριο των 34 ασκήσεων που ήταν αρχικά έχει αυξηθεί, εν τούτοις νέες ασκήσεις εντάσσονται όταν οι προηγούμενες έχουν εμπεδωθεί και το σώμα μας συνηθίσει και μάθει να τις εκτελεί σωστά. Ένα μάθημα γιόγκα έχει πιο έντονη αίσθηση.
Ένα σημείο που διαφέρουν είναι η διαφορετική τεχνική αναπνοής. Στο πιλάτες, η αναπνοή έχει ως στόχο να καθαρίσει τη ροή του αίματος μέσω της οξυγόνωσης και με σκοπό να ενεργοποιήσει ακόμα περισσότερο τους εν τω βάθει κοιλιακούς μυς, να σταθεροποιήσει τον κορμό και να εξασκήσει τους πνεύμονες, δίνει έμφαση στην πλευρική και οπίσθια έκταση των πλευρών κατά την εισπνοή. Η εισπνοή γίνεται από τη μύτη και η εκπνοή από το στόμα. Στη γιόγκα, η αναπνοή είναι ηρεμιστική και καθησυχαστική. Η εισπνοή και η εκπνοή γίνεται από τη μύτη ενίοτε η εκπνοή μπορεί να γίνει και από το στόμα.
Στην ερώτηση, λοιπόν, πιλάτες ή γιόγκα, την απάντηση θα δώσετε εσείς σύμφωνα με το τι ζητάτε και βλέποντας τις δικές σας ανάγκες. Αν η γράμμωση του σώματος είναι σημαντική, θέλετε να ενδυναμώσετε και να τονώσετε τους κοιλιακούς μυς, το πιλάτες που χρησιμοποιεί επιπλέον μικρά όργανα στις ασκήσεις εδάφους και μηχανήματα, προσφέρεται περισσότερο. Το ίδιο, αν υπάρχουν σωματικοί τραυματισμοί και περιορισμοί στο εύρος κίνησης γιατί όπως ανέφερα, είναι και ένα διορθωτικό σύστημα. Αντίθετα, αν θέλετε να βελτιώσετε την ευλυγισία και την ευκαμψία και όταν υπάρχουν συναισθηματικά προβλήματα ή άλλα θέματα, συστήνεται η γιόγκα. Ηρεμεί το συμπαθητικό νευρικό σύστημα που έχει να κάνει με το στρες, το θυμό και το φόβο, απελευθερώνοντας επινεφρίνη η οποία ελέγχει τα επίπεδα των ορμονών. Το ίδιο, αν αποζητάτε κάτι πιο πνευματικό μέσα από την άσκηση σας. (αν και δεν συναντάται σε όλες τις τάξεις).
Για μένα, το πιλάτες είναι τρόπος ζωής και η γιόγκα μία στάση και φιλοσοφία ζωής.
Για αυτό συστήνω να συνδυάσετε και τα δύο!

Δείτε επίσης

Ένα γρήγορο πρόγραμμα εκγύμνασης πριν τις διακοπές

Λίγος καιρός έμεινε μέχρι τις διακοπές. Για να είσαστε σε φόρμα στην παραλία, το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να αφιερώστε 20 λεπτά…