Κυριακή , 22 Οκτώβριος 2017
Αρχική / Being Well / Πιάστε τους μαρκαδόρους!

Πιάστε τους μαρκαδόρους!

hand-coloring-book-720x465
Παρατηρώ τη μικρή μου ανηψιά που είναι δυόμισι χρονών. Πόση ώρα μπορεί να καθίσει ήσυχη και να είναι εντελώς απορροφημένη με το να ζωγραφίζει και να χρωματίζει και θυμήθηκα τον εαυτό μου πόσο μου άρεσε να κάνω το ίδιο. Ακόμα έχω φυλάξει τα coloring books για τα υπέροχα σχέδια τους με λουλούδια, γεωμετρικά και φολκλορικά μοτίβα, που μου είχαν φέρει οι γονείς από το εξωτερικό. Θυμήθηκα επίσης, πως όταν ο γιος μου ήταν μικρός είχα πάντα μαζί μου στην τσάντα, τετράδια ζωγραφικής και μαρκαδόρους, ώστε να μπορεί να αυτοαπασχοληθεί όταν πηγαίναμε κάπου. Σήμερα, αυτή η δραστηριότητα έχει  βρει μία διαφορετική δημογραφική ηλικία και εκεί που ξεκίνησε ως χόμπι, έχει γίνει μία διεθνή τάση και τα βιβλία με σχέδια για να χρωματίζεις για ενήλικες, σημειώνουν εντυπωσιακές πωλήσεις. Γιατί μπορεί να είναι μία διασκεδαστική ασχολία για να περάσει η ώρα, είναι όμως η ευεργετική δύναμη της δημιουργικότητας που κρύβουν που τα έχουν κάνει τόσο δημοφιλή.

Η θεραπευτική δύναμη της τέχνης
Πιστεύουμε πως οι καλλιτέχνες ζωγραφίζουν, γράφουν διηγήματα, χορεύουν και τραγουδούν, παίζουν στο θέατρο, γυρίζουν ταινίες. Όμως, δεν χρειάζεται να είσαστε καλλιτέχνες για να δημιουργήσετε τέχνη, γιατί η τέχνη μπορεί να πάρει διάφορες μορφές και εμπεριέχεται σε κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα. Είσαστε όλοι καλλιτέχνες στην καθημερινότητα σας. Κάθε φορά που φτιάχνετε κάτι ή δοκιμάζετε κάτι διαφορετικό, δίνετε ένα δημιουργικό ερέθισμα στην έμπνευση σας.
Η τέχνη δεν μπορεί να θεραπεύει μία ασθένεια, αλλά σίγουρα μέσω της τέχνης μπορεί να αντιμετωπιστεί καλύτερα. Ήταν γύρω στο 1940, που μια σειρά ζωγράφων και ψυχοθεραπευτών είχαν αρχίσει να αντιλαμβάνονται τη θεραπευτική επίδραση που είχε η δημιουργική έκφραση στην ψυχολογική υγεία του ανθρώπου. Σήμερα, «Εικαστική Θεραπεία» (Art Therapy) αποτελεί ξεχωριστή ψυχοθεραπευτική μέθοδο, που  επιτρέπει τη συναισθηματική  έκφραση με μία διαφορετική γλώσσα, ειδικά όταν παρουσιάζεται δυσκολία στην εξωτερίκευση των συναισθημάτων, σε απόλυτα προσωπικό  τρόπο. Σε μελέτη σε γυναίκες με καρκίνο, έχει αποδειχθεί ότι μειώνει σημαντικά τα συμπτώματα της σωματικής και συναισθηματικής δυσφορίας κατά τη διάρκεια της θεραπείας. Όμως, δεν είναι μόνο τα άτομα με καρκίνο που μπορούν να επωφεληθούν. Άνθρωποι που υποφέρουν από κατάθλιψη, άνοια, μετατραυματικό στρες και άγχος μπορούν να βοηθηθούν.  Ωστόσο, δεν είμαστε προικισμένοι με το χάρισμα της ζωγραφικής και αν κάποιος κρίνει ότι δεν είναι αρκετά καλός, το πιο πιθανόν είναι να χάσει τα θεραπευτικά της οφέλη. Μέχρι που εμφανίστηκαν τα anti-stress βιβλία ζωγραφικής για ενήλικες. Με ασπρόμαυρα σχέδια και διάφορα μοτίβα, το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να πιάσετε τους μαρκαδόρους και να ζωντανέψετε με χρώματα τις εικόνες, αφήνοντας ελεύθερη τη φαντασία σας. Αν και υπάρχουν ενστάσεις αν μπορεί ο χρωματισμός να θεωρηθεί θεραπευτική τέχνη, δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να είναι μία δραστηριότητα αρκετά χρήσιμη με θεραπευτικά οφέλη. Βοηθάει στη συγκέντρωση και στην εστίαση, δύο από τα πιο συχνά συμπτώματα άγχους και στη μείωση των πονοκεφάλων. Ο Δρ Σταν Ρόνσκι, νευροψυχολόγος που είναι επίσης και συγγραφέας με τη δική του σειρά  βιβλίων χρωματισμού για ενήλικες, λέει ότι ο χρωματισμός προκαλεί ένα χαλαρωτικό συναίσθημα, παρόμοιο με αυτό που επιτυγχάνεται μέσω του διαλογισμού. Επιτρέπει να «απενεργοποιήσουμε» το μυαλό μας από άλλες σκέψεις και να επικεντρωθούμε στο παρόν. Ο Δρ Σταν Ρόνσκι παρατήρησε και τις φυσικές, νευρολογικές αλλαγές που έγιναν στο σώμα, όπως αλλαγές στον καρδιακό ρυθμό και στα εγκεφαλικά κύματα.
Μετά το πλέξιμο, ίσως να είναι η νέα τάση για να αδειάσουμε το μυαλό μας από έγνοιες.

Photo 21-3-16 - 12 33 41 μ.μ.

 

(πηγή: medical daily)

 

Δείτε επίσης

Πρόωρη εμμηνόπαυση και διατροφή

Μπορούμε με την κατάλληλη διατροφή να αποφύγουμε την πρόωρη εμμηνόπαυση;…