Αρχική / Working Out Well / Μύθοι γύρω από την άσκηση

Μύθοι γύρω από την άσκηση


Ακούτε διάφορα σχετικά με την άσκηση, τους μυς και το τοπικό λίπος, ακούω διάφορα σχετικά το αδυνάτισμα και την άσκηση. Η άσκηση- οποιαδήποτε και αν είναι αυτή- έχει να κάνει με την καλή φυσική κατάσταση και υγεία, ωστόσο υπάρχουν αρκετοί μύθοι, μυστικά και ανακρίβειες που κατά καιρούς ακούμε και διαβάζουμε. Και που δεν ισχύουν, όπως:

Μύθος 1: “no pain, no gain”
Δεν ξέρω πως βγήκε αυτό το απόφθεγμα, αλλά αν σας το έχουν πει πρόκειται για μία κακή συμβουλή και ένας από τους μεγαλύτερους μύθους. Είναι εντελώς διαφορετικό να πηγαίνουμε κάθε φορά λίγο πιο πέρα από τα όρια μας και να δοκιμάζουμε την αντοχή μας από το να προκαλούμε πόνο στο σώμα μας. Γιατί όχι μόνο μπορούμε να προκαλέσουμε κάποιο τραυματισμό στο σώμα μας- ο οποίος μπορεί να πάει πίσω όλη την προπόνηση- αλλά δείχνει ότι και δεν το σεβόμαστε.

Μύθος 2: ασκήσεις σε εστιασμένα σημεία του σώματος εξαφανίζουν το τοπικό λίπος.
Αυτό που καταφέρνετε με τις ειδικές ασκήσεις που εστιάζουν σε σημεία του σώματος που αποθηκεύεται λίπος είναι να τονώσετε τους μυς, βελτιώνοντας την εικόνα στην εν λόγω περιοχή να φαίνεται πιο σφιχτή και σφριγηλή. Το λίπος χάνεται με σωστή διατροφή. Αν το ζητούμενο σας είναι να αδυνατίσετε, είναι σημαντικό να δείτε ολιστικά το θέμα.

Μύθος 3: με την άσκηση μειώνεται το λίπος
Σίγουρα η άσκηση προωθεί την καύση λίπους, έρευνες δείχνουν πως χρειάζεται 300 λεπτά άσκηση την εβδομάδα (με ελάχιστο των 150 λεπτά) για να δούμε αποτέλεσμα. Όμως η καύση του σωματικού λίπους είναι μία διαδικασία που παίρνει χρόνο. Θα πρέπει να συνδυάζεται και πάλι με τη σωστή διατροφή αλλά και με το θερμιδικό ισοζύγιο, δηλαδή, με τη θερμιδική πρόσληψη και με την θερμιδική κατανάλωση. Οι θερμίδες που παίρνουμε να είναι λιγότερες από τις θερμίδες που καταναλώνουμε, χωρίς ωστόσο να στερούμε από τον οργανισμό μας τα απαραίτητα συστατικά που χρειάζεται.

Μύθος 4: η αεροβική άσκηση αυξάνει την καύση λίπους
Εν μέρει είναι σωστό. Αν ασκούμαστε καταναλώνουμε θερμίδες για ενέργεια. Υπάρχουν δύο θεωρίες. Η μία υποστηρίζει πως περισσότερο λίπος καίγεται όταν η ένταση της προπόνησης πλησιάζει το αναερόβιο κατώφλι (όπως συμβαίνει στα αγωνίσματα ταχύτητας), ενώ η άλλη θεωρία υποστηρίζει ότι το μεγαλύτερο μέρος λίπους καίγεται μετά την άσκηση. Ωστόσο, αν υπερβαίνουμε το αναερόβιο κατώφλι, παρεμβαίνεις στην οξείδωση των λιπαρών οξέων μέσω βιοχημικών μηχανισμών, με αποτέλεσμα η προσπάθεια να γίνεται λιγότερο παραγωγική στην βραχυπρόθεσμη καύση λίπους. Ο ιδανικός σταθερός ρυθμός άσκησης, ώστε ο οργανισμός μας να χρησιμοποιεί το λίπος σαν ενεργειακό νόμισμα είναι να αισθανόμαστε ζορισμένοι αλλά όχι λαχανιασμένοι.

Μύθος 5: Εάν σταματήσουμε την άσκηση, οι μύες μετατρέπονται σε λίπος
Ο μυϊκός ιστός και ο λιπώδης ιστός είναι δύο διαφορετικά πράγματα. Η αύξηση της μυϊκής μάζας έχει να κάνει με το είδος της άσκησης που κάνουμε και με συγκεκριμένη διατροφή. Για να «χτιστεί» ένας μυς χρειάζεται να κάνει ακριβώς το αντίθετο για να χάσει λίπος. Αυτό όμως το πλεόνασμα αν δεν είναι προσεχτική και ελεγχόμενη η διατροφή, μπορεί να μετατραπεί σωματικό λίπος. Αν σταματήσετε την προπόνηση –η οποία είναι με μεγάλα βάρη και λίγες επαναλήψεις- οι μύες θα ατροφήσουν και αν δεν αλλάξετε τη διατροφή σας θα δείτε αύξηση του σωματικού λίπους και απώλεια μυϊκής μάζας.

Μύθος 6: μετά την άσκηση μπορούμε να φάμε ό,τι θέλουμε
Αν προσπαθείτε να αντισταθμίσετε την κακή διατροφή ή την κατανάλωση ζάχαρης με την άσκηση, θα σας στεναχωρήσω. Η άσκηση δεν είναι δικαιολογία για να τρώτε περισσότερο αλλά ένας λόγος για καλύτερη υγεία και σώμα.

Μύθος 7: όσο ιδρώνουμε τόσο καλύτερα γυμναζόμαστε
Στην πραγματικότητα, είναι ακριβώς το αντίθετο. Ο ιδρώτας στο σώμα μας λειτουργεί σαν ένας θερμοστάτης ρυθμίζοντας τη θερμοκρασία του σώματος μας. Το πόσο ιδρώνουμε εξαρτάται από την άσκηση που κάνουμε, αν ιδρώνουμε περισσότερο δεν σημαίνει ότι καίμε περισσότερο λίπος ή κάνουμε καλύτερα την άσκηση. Το αντίθετο μπορεί να γίνει, ιδρώνοντας περισσότερο, στέλνεται περισσότερο αίμα στην επιδερμίδα για τη ρύθμιση της θερμοκρασίας αναγκάζοντας την καρδιά και άλλα ζωτικά όργανα να δουλεύουν πιο πολύ. Κάτι ακόμα σημαντικό είναι ότι ο ιδρώτας δεν αποτελείται μόνο από νερό αλλά και από άλλα στοιχεία όπως χαλκό, νάτριο, αμμωνία, μαγγάνιο, κάλιο, άλατα που χάνονται κατά την εφίδρωση. Άνθρωποι που ιδρώνουν πολύ κατά τη διάρκεια της άσκησης ή της προπόνησης είναι και πιο επιρρεπείς στις κράμπες.

Δείτε επίσης

Ένα γρήγορο πρόγραμμα εκγύμνασης πριν τις διακοπές

Λίγος καιρός έμεινε μέχρι τις διακοπές. Για να είσαστε σε φόρμα στην παραλία, το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να αφιερώστε 20 λεπτά…